تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰

تهران- ایرنا- رسول نجفیان بازیگر سینما و تلویزیون مهمان این هفته برنامه «درجه 1» شبكه یك سیما می‌شود‌.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، رسول نجفیان شاعر، آهنگساز و بازیگر رادیو و تلویزیون مهمان این هفته برنامه زنده تلویزیونی «درجه 1» می‌شود‌ و با پدرام كریمی مجری این برنامه به گفت و گو خواهد نشست.
این هنرمند كه در عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری فعالیت دارد، در خصوص چگونگی ورود خود به هنر و همچنین راه‌های موفقیت در این عرصه را با مخاطبان برنامه «درجه1» درمیان خواهد گذاشت‌.
رسول نجفیان در 28 دی 1330 در تهران به دنیا آمد. وی سال 1348 در هنركده تئاتر آناهیتا فعالیت داشت.
پدر و مادری این هنرمند اهل همدان و روستای رباط شورین هستند اما او متولد تهران است، وی شعر و آهنگ «عجب رسمیه رسم زمونه »را به بیاد مادربزرگ و خانه قدیمی ایشان در روستای رباط شورین همدان سروده و ساخته‌است. نجفیان موسیقی را از جوانی دنبال می‌كرد و نواختن دوتار را توسط یك روستایی به نام عاشق حیدر همدانی فراگرفت. پس از آن نیز آموختن موسیقی را نزد استاد اسماعیل مهرتاش ادامه داد.
نجفیان دارای مدرك كارشناسی روان‌شناسی از بخش علوم تربیتی مدرسه عالی پارس سابق است. او همچنین بازی در تئاتر را از سال 1348 و بازی در سینما را از سال 1363 با فیلم صف ساختهٔ علی‌اصغر عسگریان آغاز كرد.
«درجه 1» به تهیه كنندگی داریوش دلیری و اجرای پدرام كریمی كاری مشترك جمعه ها بعد از خبر ساعت 19 به صورت زنده از شبكه یك سیما پخش می شود.

** هنرمندان به پارك ساعی می آیند
قاسم زارع، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر مهمان این هفته برنامه پارك ساعی رادیو ایران خواهد شد.
«پارك ساعی» برنامه ای تعاملی است كه توسط شنوندگان و شركت كنندگان مسابقه یك دو صدا، تهیه، تولید و اجرا می‌شود و كلیه كارها اعم از نویسندگی، گزارشگری، اجرا، آیتم سازی توسط همین علاقه مندان انجام می گیرد.
مهدی ساعی تهیه كننده این برنامه گفت: تیم فعلی پارك ساعی حدود 20 نفر هستند كه از برگزیدگان فصل 3 و 4 مسابقه یك دو صدا انتخاب شده اند.
وی افزود: تیم قبلی كه یك سال برنامه سازی كردند هم حدود 25 نفر بودند كه از برگزیدگان فصل 1 و 2 مسابقه بودند.
ساعی گفت: هر هفته در این برنامه یك موضوع انتخاب می‌شود و بعد از مشورت در اتاق فكر برنامه و ایجاد تصویر ذهنی برای موضوع، آیتم هر فرد مشخص می شود.
برنامه پارك ساعی محتوایی تفریحی سرگرمی دارد و بیشترین حجم برنامه طنز و سرگرمی است.
ساعی ادامه داد: در هر برنامه میزبان یك هنرمند از دنیای هنر هستیم كه از جمله مهمانان برنامه می‌توان به رامبد جوان، سام درخشانی، بهنوش بختیاری، شهره لرستانی، سیاوس طهمورث، الهام پاوه نژاد، وحید تاج، مجید اخشابی، احمد نجفی اشاره كرد.

** راز «طلای وامنان» در شبكه افق
مستند «طلای وامنان» كه درباره كشت زعفران در یكی از روستاهای استان گلستان است، ساعت 21:10 روز جمعه 23 آذر از شبكه افق پخش می شود.
این مستند درباره مردم روستای وامنان از توابع بخش چشمه ساران شهرستان آزادشهر در استان گلستان است كه با تلاش خود اقدام به كشت زعفران كرده و به موفقیت هایی در این زمینه دست یافته اند.
مردم این روستا در این راستا، فراز و نشیب های زیادی كشیده اند كه این چالش ها در مستند «طلای وامنان» ساخته مسعود اخباری به تصویر كشیده شده است.
فراهنگ**9210*2025