شيراز-ايرنا-رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان ممسني گفت: محموله هاي قاچاق چوب و زغال جنگلي با ارزش 80 ميليارد ريال از فرودين تا پايان آبان 97 در شهرستان ممسني كشف شد.

به گزارش دريافتي پنجشنبه ايرنا از روابط عمومي اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري فارس، عليرضا مسعودي جم رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان ممسني افزود: محموله قاچاق ادوات جنگلي غير مجاز شامل 31 هزار و 296 كيلوگرم هيزم، چهار هزار و 100 كيلوگرم زغال بود.
وي بدون اشاره به تعداد افراد دستگير شده ادامه داد: 10 دستگاه اره موتوري و 58 دستگاه خودرو نيز توقيف شده است.
مسعودي جم با بيان اينكه پرونده قاچاق محصولات و ادوات غير مجاز جنگلي در مراجع قضايي در حال پيگيري است افزود: تمام اسناد و مدارك اين پرونده به مراجع قضايي ارجاع شده و در دست بررسي است.
رئيس اداره منابع طبيعي ممسني همچنين گفت: در هشت ماه امسال(منتهي به پايان آبان) بيش از9 هكتار از اراضي ملي شهرستان ممسني از دست زمين خواران و متصرفين اين عرصه ها آزاد شد.
مسعودي جم افزود: اين اراضي در حوزه هاي مركزي،دشمن زياري،تنگه لاله و ماهور شهرستان ممسني قرار دارد وارزش ريالي اراضي آزادسازي شده بيش از هشت ميليارد و 64 ميليون ريال است.
وي گفت: براي350 هزار هكتار از اراضي شهرستان ممسني سند مالكيت به نام دولت صادر شده است كه اين مهم نيازمند همكاري بيشتر سازمان ثبت اسناد و املاك و اختصاص اعتبارات ويژه است.
مسعودي جم اظهار داشت: وسعت اراضي ملي شهرستان ممسني حدود 400هزار هكتار است كه با توجه به پراكندگي حوزه و وضعيت توپوگرافي آن كار حفاظت و صيانت از اين اراضي نسبت به شهرستان هاي ديگر استان سخت تر است.
ممسني به مركزيت نورآباد در 145 كيلومتري غرب شيراز است.
9873 /1876