مشهد - ايرنا - معاون رئيس جمهوري و رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: با وجود نرخ بيكاري 12 درصدي در كشور اين نرخ در ميان ايثارگران حدود چهار درصد است.

حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد علي شهيدي روز پنجشنبه در مراسم افتتاح يك مزرعه مدرن پرورش مرغ مادر گوشتي در شهرستان فريمان استان خراسان رضوي افزود: بسياري از ايثارگران در اين بنياد و سازمان ‌هاي تابعه آن مشغول خدمت هستند و علاوه بر اينكه در سال ‌هاي اخير تاكيد بر عدم استفاده از بازنشستگان بوده است بسياري از ماموران به خدمت نيز از اين بنياد ترخيص شده و به سازمان‌ هاي خود بازگشته‌ اند تا زمينه اشتغال تعداد بيشتري از ايثارگران فراهم شود.
وي اظهار داشت: گرچه اين بنياد وظايف مختلف در حوزه فرهنگي و خدمت به ايثارگران بر عهده دارد ولي از طريق سازمان اقتصادي كوثر نيز برخي اهداف خود را دنبال مي‌ كند و از جمله در پروژه اخير ظرفيت ‌هاي خوبي براي اشتغال ايثارگران فراهم شده است.
وي با بيان اينكه در آستانه چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي بايد به اين انقلاب به عنوان پديده‌ اي نوين در عصر معاصر بپردازيم گفت: پس از پيروزي انقلاب اسلامي توطئه‌ هاي متعدد دشمنان از جمله ترورهاي گسترده، جنگ تحميلي و تحريم ‌هاي اقتصادي و انواع ديگر دسيسه‌ هاي دشمنان ادامه داشته است لذا ايران اسلامي همواره بايد خود را آماده نگه دارد.
حجت الاسلام شهيدي با اشاره به جنگ اقتصادي آمريكا عليه ملت ايران افزود: امروز نيز بايد مانند روزهاي دفاع مقدس همه در هر موقعيتي كه هستند به ميدان بيايند و هر قدمي كه مي‌ توانند براي مبارزه در اين جنگ تمام عيار بردارند تا از اين وضعيت پيروزمندانه عبور كنيم.
در اين مراسم مجموعه مدرن پرورش مرغ مادر گوشتي در قالب شركت زنجيره اي توليد محصولات پروتئيني شمال شرق بهره برداري شد.
اين شركت از ادغام سه مجموعه مرغداران توس، خوراك دام و طيور مشهد و مرغ مادر ديزباد شكل گرفته و از شركتهاي تابعه سازمان اقتصادي كوثر است.
بخشي از فعاليتهاي اقتصادي بنياد شهيد و امورايثارگران در قالب مجموعه اقتصادي كوثر انجام مي شود.
3221 / 6053