يزد - ايرنا - سومين دوره مسابقات چالش گرانش زمين (نجات تخم مرغ) با حضور 61 تيم از شهرهاي ميبد ، اردكان و يزد در دانشگاه آزاد اسلامي واحد ميبد برگزار شد.

به گزارش ايرنا ، دبير اجرايي اين مسابقه روز پنجشنبه در حاشيه برگزاري اين رقابت ها گفت : اين پيكارها با هدف شناسايي خلاقيت دانش آموزان و دانشجويان در حوزه هوا فضا در اين واحد دانشگاهي برگزار شد.
عبدالرضا جمالي افزود : اين مسابقه براي اولين بار توسط سازمان ناسا در آمريكا به منظور ساخت سازه‌ها و اجسامي‌ كه انسان را در ارسال و پرتاب كاوشگرا به سياره‌هاي ديگر ياري مي كنند ، برگزار شد.
وي گفت: اين مسابقه در حال حاضر در راستاي يادگيري چگونگي ساختن سازه بر اساس روش هاي علمي كه در آن ها توزيع وزن ، تحمل وزن و سالم ماندن تخم مرغ پس از فرود به زمين برگزار مي شود.
جمالي ادامه داد: در اين رويداد جذاب علمي شركت كنندگان با خلاقيت و ابتكار خود دست سازه هايي را با هدف نهايي نجات تخم مرغ از شكستگي بر اثر سقوط از ارتفاع 12 متري براي اين مسابقه آماده كردند.
با برگزاري اين مسابقه كه سه ساعت طول كشيد ، 120 نفر از دانش آموزان و دانشجويان در قالب 61 تيم به رقابت پرداختند و در پايان تيم شهيد باهنر به سرپرستي ابوالفضل دهقاني ، محمدرضا ارجمنديان و اميرحسين نوكاريزي رتبه اول را كسب كرد.
، همچنين تيم سفينه نجات از مدرسه شهيد رحيمي فر به سرپرستي محمد مهدي سلماني مقام دوم را به دست آورد و تيم شهيد بابايي به سرپرستي اميد كارگر ، عليرضا پاكدامن و حسين دهقاني حائز رتبه سوم اين دوره از مسابقات شدند.
در پايان مسابقه با حضور حسين اعرافي رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد ميبد با اهداء جوايز نقدي ، تنديس و لوح سپاس از برترين ها تجليل شد.
مركز شهرستان 100هزار نفري ميبد در 50 كيلومتري شمال غرب شهر يزد قرار دارد.
9934 / 2047/