كرمان- ايرنا- دانش آموخته دانشگاه مك گيل كانادا و استاد فلسفه و عرفان تطبيقي با اشاره به دستاوردهاي انقلاب طي 40 سال اخير گفت: دشمن از پيشرفت ايران نگران است و تمام قواي خود را براي متوقف كردن اين توسعه به كار گرفته است.

به گزارش ايرنا، پروفسور محمد فنايي شامگاه پنجشنبه در نهمين نشست گفتمان انقلاب در رفسنجان افزود : احياي دين، پيشرفت در حوزه هاي علمي، پژوهشي، صنعتي، هسته اي و ديگر عرصه ها از دستاورد هاي مهم انقلاب هستند كه در طول 40 سال اخير با وجود مشكلات، تحريم ها ، تنگناها و جنگ ها به دست آورديم.
وي تصريح كرد: دشمن به تب و تاب افتاده و ديده كشور ايران به سمت پيشرفت به سرعت راه را طي مي كند و مي گويد اگر متوقفش نكنيم در آينده نزديك ايران از قدرت هاي جهان خواهد شد لذا دشمن تمام نيروهايشان را براي توقف پيشرفت ايران بسيج كرده است.
پروفسور فنايي تاكيد كرد : انقلاب سير حركت به بي ديني را متوقف كرد و متناسب با هرجامعه اي طيف بازگشت به دينداري ايجاد شد.
وي ادامه داد: خيلي از دينداران چه مسيحي چه اسلامي در اغلب كشورها براي اينكه مبارزه كنند مي رفتند ماركسيسم مي شدند زيرا مي گفتند ماركسيسم مكتب انقلاب تحول و اعتراض عليه كاپيتاليسم و سرمايه داري است.
پروفسور فنايي گفت: وقتي در ايران انقلاب اسلامي عليه استكبار، استعمار، استثمار، كاپيتاليسم و سرمايه داري اتفاق افتاد معلوم شد براي انقلابي بودن و عدالتخواه بودن لازم نيست انسان ماترياليسم يا ماركسيسم شود و بي شك يكي از عناصر روگرداني بشر از ماركسيسم كه نيمي از جهان را شامل مي شد انقلاب اسلامي است و عامل تاييد كننده انقلاب اسلامي است.
وي اظهار داشت: چهار دهه از انقلاب شكوهمند اسلامي مي گذرد و نياز داريم مرتب اين دوره را در راستاي يادآوري موفقيت ها و اصلاح ناكامي ها بازنگري و تحليل كنيم .
اين استاد فلسفه با تأكيد بر اينكه انقلاب اين حادثه عظيم تاريخي نيازمند به تفكر عميق و تجزيه و تحليل دارد اضافه كرد: رهايي از استبداد يكي از دستاوردهاي انقلاب است، دانش آموزان و دانشجويان دستاوردهاي انقلاب را بررسي كنند و فقط به بحث گراني و ارزاني نگاه نكنند.
وي افزود: ملت ايران سالها رهايي را از استبداد را نداشت و تحت اين استبداد زندگي مي كردند و مملكت ايران تحت حاكميت قدرت هاي بيگانگان بود.
فنايي بيان كرد: خيلي از كشورها هنوز مبتلا به اين امر هستند از جمله عربستان برغم اينكه در پول غرق هستند، در حالي كه ثروتمندند ثروتشان نتوانست برايشان عزت بياورد و در حال حاضر سرنوشت بن سلمان به اراده ترامپ بستگي دارد و مجلس آمريكا الان اكثريت به دليل ايجاد فجايع در يمن توسط بن سلمان و قتل خبرنگار خاشقچي، موافق كنار گذاشتن بن سلمانند، اما ترامپ با محاسبات مالي كه مي كند مي گويد بن سلمان رفتنش به سود ما نيست.
فنايي به مقاومت ملت ايران در جنگ 8 ساله اظهار داشت: صدام از تمام قدرتهاي موجود آن زمان حمايت دريافت مي كرد، ايران در كمبود تجهيزات با ايثار و ايمان در محاصره اقتصادي بود كه توانست پيروز شود.
وي گفت: مبارزه ايران با جريان هاي تروريستي سلفي مانند داعش در كارنامه درخشان ملت ايران است كه اگر حمايت ايران نبود معلوم نبود جهان اسلامِ منطقه خاورميانه، مبتلا به چه مصيبتي مي شد.
فنايي عنوان كرد: در جنگ تمام عيار بوديم در حال مقاومت و فشارهاي سياسي، تهديد و تحريمها بوديم در اين زمينه تا كنون موفق بوده ايم.
وي با اشاره به اينكه در صحنه فرهنگي، اخلاقي و معنوي و نيز در عرصه اقتصادي موفق نبوديم بيان كرد: ضعف معنويت و فرهنگ باعث ضعف اقتصادي مي شود و بالعكس.
به گفته فنايي در اصلاح امور فرهنگي و اقتصادي هر كسي كاري از دستش برمي ايد بايد نشان دهدزيرا اگر مسير حركت را به سمت صحيح حركت ندهيم آن دستاوردهاي ارزشمند هم از دست مي رود و تاريخ ما را نخواهد بخشيد.
رفسنجان در 110 كيلوتري كرمان قرار دارد.
7433/ 5054