به گزارش ايرنا، بر اساس نظريه كارشناسان آموزش و پرورش گچساران در برنامه هفته پژوهش در دبيرستان دخترانه علم الهدي گچساران، كمبود پژوهش هاي كاربردي در نظام آموزشي در حوزه مدارس و دانشگاه ها ديده مي شود و نگاه سنتي ،شيوه كاربردي و اثرات پژوهش را در جامعه كم كرده است.
اين افراد بر اين باورند كه با تحقيق و پژوهش بسياري از مشكلات و آسيب هاي اجتماعي مرتفع مي شود و به همين دليل بايد انگيزه تحقيق و پژوهش در بين دانش آموزان تقويت شود.
مسئول پژوهش سراي دانش آموزي گچساران در اين برنامه گفت: 21 درصد از دانش آموزان گچساران عضو پژوهش سراي اين شهرستان هستند.
سيد عبدالعظيم حسيني افزود: بيش از 24 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف در اين شهرستان مشغول به علم آموزي هستند كه پنج هزار نفر از آنها عضو پژوهش سراي دانش آموزي گچساران هستند.
وي بيان كرد: از اين تعداد ، يكهزار و 200 نفر از دانش آموزان اين شهرستان عضو فعال پژوهش سراي دانش آموزي هستند.
حسيني ابراز كرد: همچنين بيش از 50 نفر فرهنگي عضو پژوهش سراي اين شهرستان هستند و تاكنون 2 جلد كتاب در زمينه فناوري و رياضي به چاپ رسانده اند.
وي تصريح كرد: 9 اثر از دانش آموزان گچساراني در سال تحصيلي97-96 به جشنواره جوان خوارزمي راه يافت.
سرپرست آموزش و پرورش آموزش و پرورش گچساران در اين آيين گفت: پژوهش سراي دانش آموزي گچساران با هدف شناسايي و كشف استعدادهاي دانش آموزان اين شهرستان راه اندازي شد.
محمد شهبازي افزود: اين شهرستان از سال 1383 تاكنون داراي پژوهش سرا بوده است.
وي بيان كرد: اين پژوهش سراي داراي انجمن هاي هوا و فضا، ستاره شناسي و تشريح است.
فرماندار گچساران نيز گفت: دولت تدبير و اميد تاكنون به بحث پژوهش توجه ويژه اي داشته است.
عبدالرحيم رحيمي از دانش اموزان خواست تا با بالا بردن سرانه مطالعه و تحقيق خود را براي برداشتن گامهاي بزرگتري در امر پژوهش و دستيابي به علم و فناوري آماده نمايند.
وي ابراز كرد: تقويت پژوهش سراهاي دانش آموزي زمينه ساز شناسايي استعدادها و فراهم كردن رشد و پرورش خلاقيت ها در جوانان است.
24هزار دانش آموز پسر و دختر در مدارس شهرستان مشغول به علم آموزي هستند.
شهرستان 124 هزار نفري گچساران در جنوب غربي كهگيلويه و بويراحمد قرار دارد.
2082/1662
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶
گچساران- ايرنا- تحقق و پژوهش زير بناي مستحكمي براي توسعه همه جانبه و توليد ثروت محسوب مي شود كه براي بهره مندي بهتر از نتايج آن نياز به آموختن و آموزش دادن است.