ایلام - ایرنا - رئیس دانشگاه ایلام گفت: دانشگاه محدود به كلاس درس نیست و تلاش داریم با مدیریت شیشه ای و شفاف عملكردها و سیاست ها را بیان و اجرایی كنیم.

به گزارش ایرنا، محمد علی اكبری روز یكشنبه در نشست خبری دانشگاه ایلام با اصحاب رسانه اظهار داشت: پیشرفت و رشد كمی و كیفی دانشگاه ها تنها در گروه همدلی و همراهی دانشگاهیان اعم از دانشجو، استاد و كاركنان دانشگاه هاست.
وی افزود: وزارت علوم برای دستیابی به اهداف و سیاست های خود به دیدگاه ، پیشنهاد و انتقاد همه مجموعه دانشگاه ها به عنوان سرمایه های اصلی علمی و فرهنگی كشور نیازمند است.
علی اكبری یادآور شد: بنای كار دانشگاه مدیریت شیشه ای است و پاسخگوی سوالات همه افراد از هر قشری بصورت شفاف هستیم.
وی با بیان اینكه در این دانشگاه هر ساله برنامه های هفته پژوهش بصورت منسجم برگزار می شود، گفت: امسال نیز در این هفته برنامه های متنوعی از جمله برگزاری نمایشگاه در دستور كار قرار گرفت و امروز شاهد گشایش 68 غرفه از آخرین فعالیت ها و دستاوردهای پژوهشی و فناوری در این دانشگاه هستیم.
رئیس دانشگاه ایلام اضافه كرد: امسال ویژگی های منحصر بفرد این نمایشگاه حضور 26 دستگاه اجرایی غیر دانشگاهی و 42 شركت شامل 20 واحد فناوری پارك علم و فناوری و 15 واحد از شركت های صنعتی است.
وی ادامه داد: چهار شركت دانش بنیان جدید نیز رونمایی شد و هم اكنون این دانشگاه در طول چهار سال گذشته دارای 10 شركت دانش بنیان است كه باید در این راستا مراكز رشد را توسعه داده و به سطحی از دانش برسیم كه این آمار افزایش یابد.
علی اكبری افزود: همچنین در این نمایشگاه از 12 محصول فناورانه ، سه طرح مشترك بین دانشگاه ایلام و شركت توزیع برق همچنین 6 طرح پژوهشی مساله محور رونمایی شد.
به گفته وی این نمایشگاه بمدت سه روز برگزار می شود و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری نیز نمایشگاهی از اختراعات و ابتكارات منطقه ای زاگرس و زرد كوه با 85 طرح ابتكاری، اختراعی مختص 10 استان برگزار می شود.
علی اكبری از دیگر اقدامات این دانشگاه را افتتاح چند آزمایشگاه جدید عنوان كرد و گفت: بخشی از آزمایشگاه 40 ساله ما نیازمند بازسازی بود كه با تخصیص اعتبار این مشكل رفع شد و 2 آزمایشگاه بزرگ نیز مورد بهره برداری قرار گرفته و برای نخستین بار آزمایشگاه دانشگاه ایلام بعنوان آزمایشگاه برتر و معتمد سازمان حفاظت محیط زیست كشور برگزیده شد.
وی یكی دیگر از موفقیت های دانشگاه ایلام را كسب مقام دوم در یازدهمین جشنواره ملی حركت در حوزه فعالیت خلاقانه و مقام شایسته تقدیر در حوزه انجمن برتر توسط انجمن علمی دانشجویی حامیان محیط زیست به میزبانی اصفهان اعلام كرد.
وی ضمن اشاره به موفقیت اخیر انجمن علمی دانشجویی علوم و مهندسی صنایع و كسب مقام دوم رویداد ملی ایده بازار انجمن‌های علمی دانشجویی، دانشگاه را در كسب موفقیت‌های بیشتر توانمند دانست.
علی اكبری ادامه داد: تاكنون بیش از 200 برنامه با هدف گذاری مناسب دفتر انجمن‌های علمی دانشجویی در ارسال آثار به جشنواره ملی حركت در دانشگاه ایلام برگزار شده است.
علی اكبری با بیان اینكه دانشگاه ایلام بعنوان بخشی از ظرفیت فرهنگی استان برای برگزاری برنامه های مذهبی، فرهنگی و علمی پذیرای همه برنامه ها است، گفت: از اقدامات دیگر دانشگاه ایلام برگزاری مسابقه ایده شو است كه 47 ایده دانشجویی در آن شركت كرده كه از این تعداد 11 ایده در حوزه مهندسی كشاورزی، 11 ایده در بخش مهندسی برق، 6 ایده در حوزه معماری و سه ایده در حوزه مكانیك به رقابت پرداختند.
وی همچنین در خصوص اقدامات دانشگاه در زمینه مقابله با ریزگردها گفت: در زمینه مقابله با ریزگردها در سطح ملی نوعی دوگانگی وجود دارد و همه بخش های تحت تاثیر این پدیده مورد توجه نیست و هدف ما در این راستا ایجاد حسایت ملی و نشان دادن خطرات آن است.
علی اكبری در خصوص جذب هیات علمی دانشگاه ایلام نیز افزود: در جذب هیات علمی تخصص و دانش بنیان بودن در نظر گرفته می شود و اساتید توانمند بومی كه شرایط لازم را داشته باشند بكارگیری می شوند.
7180/6119