تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲

تهران-ایرنا- روزنامه رای الیوم نوشت: با توجه به نزدیكی اردن و سوریه و پیام های سیاسی و دیپلماتیك آنها به یكدیگر به زودی سفرای دو كشور در دمشق و امان تعیین می شوند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از این روزنامه، درحالی كه «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه در دیدار اخیر با هیات پارلمانی اردن به پیام عبدالله دوم شاه اردن پاسخ داد به نظر می رسد كه پیام جدید امان درباره تبادل سفرا میان دو كشور در اسرع وقت خواهد بود.
درحال حاضر سفارت اردن در دمشق و سوریه در امان در سطح كاردار اداره می شوند.
طبق گزارش این روزنامه وزارت خارجه اردن دستوری را برای اعلام هیات دیپلماتیك جدید خود در دمشق به ریاست سفیر جدید دریافت كرده است.
همچنین «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن و «عبدالكریم الدغمی» عضو مجلس نمایندگان این كشور درباره این هیات دیپلماتیك مشورت كرده اند.
این روزنامه اضافه كرد كه الدغمی كه رئیس هیات اعزامی نمایندگان پارلمان اردن به دمشق بوده و پیام شاه اردن را به رئیس جمهوری سوریه رسانده در این دیدار درباره تبادل سفرا گفت و گو داشته است.
اسد در پاسخ به پیام شاه اردن اعلام كرد كه دمشق درباره روابط با اردن به پیش رو و آینده نگاه می كند.
رای الیوم نوشت كه به نظر می رسد كه اردن در برقراری روابط با دمشق تحت فشار دولت آمریكا است اما روابط و تماس ها امان و دمشق به شكل آشكاری افزایش یافته و روسیه نیز در هفته های گذشته و پس از بازگشایی گذرگاه مرزی بین دو كشور از مساله از سرگیری روابط دو كشور حمایت می كند.
طبق این گزارش بازگشایی گذرگاه النصیب و توافق هایی كه بین دو كشور سوریه و اردن برای تسریع روند بازگشت آوارگان سوری در داخل اردن به خاك سوریه و آسان گیری در بررسی كارت های شناسایی آنها صورت گرفته باعث شده تا در دو گذشته شمار قابل توجهی از شهروندان سوریه به كشورشان بازگردند.
خاورم**9366**1049