مهاباد - ايرنا - رييس جمعيت هلال احمر تكاب گفت: مادر باردار اهل روستاي سخت گذر و دورافتاده «جداقيه اوريات» از توابع بخش تخت سليمان با تلاش نيروهاي امدادي از ميان برف و كولاك نجات يافت و به موقع روانه بيمارستان شد.

جعفر سعيدي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: بامداد امروز پس از تماس تلفني مبني بر وضعيت نامناسب اين مادر باردار 26 ساله و كولاك شديد در جاده، نيروهاي امدادي جمعيت هلال احمر با يك دستكاه آمبولانس به اين روستا در 68 كيلومتري تكاب اعزام شدند.
وي ادامه داد: امدادگران جمعيت هلال احمر همزمان با بارش شديد برف و كولاك، اين مادر باردار را ابتدا از روستا به سه راهي زرشوران انتقال دادند و سپس از آنجا با آمبولانس شبكه بهداشت و درمان به بيمارستان شهداي تكاب اعزام كردند.
رييس جمعيت هلال احمر تكاب گفت: اين مادر باردار روستايي خوشبختانه پس از 6 ساعت تلاش بي وقفه امدادگران جمعيت هلال احمر در جاده برفي و كولاكي و سخت گذر در صحت و سلامت كامل به بيمارستان اعزام شد.
سعيدي افزود: بارش برف و كولاك شديد مانع انتقال اين مادر باردار با خودروهاي سواري شده بود و ساكنان روستاي جداقيه نيز قادر به تردد در اين محور روستايي نبودند.
وي از روستاييان خواست در هنگام بارش برف و كولاك شديد، وضعيت بيماران و مادران باردار و نياز آنان به اعزام به بيمارستان اين امر را پيشتر به نيروهاي امدادي و درماني از جمله جمعيت هلال احمر و مركز فوريت هاي پزشكي تكاب اطلاع دهند.
به گزارش ايرنا، بارش برف از روز گذشته/دوشنبه/ تكاب در جنوب آذربايجان غربي را فراگرفته و كولاك شديد موجب كندي تردد در جاده هاي بين شهري و روستايي اين شهرستان شده است.
تكاب 81 هزار نفر جمعيت دارد و 36 هزار نفر از آن در بيش از 100 روستا ساكن هستند؛ راه دسترسي بسياري از روستاهاي تكاب سخت گذر است.
7514/6185/3072