به گزارش ایرنا، هدف از پرداخت الكترونیكی كرایه ها در ناوگان های عمومی، ساماندهی و كاربرد فناوری های نوین در این حوزه است كه موجب از میان رفتن مبادله فیزیكی پول، ارتقای سطح خدمات و افزایش بهره وری در بخش حمل و نقل عمومی می شود.
طرح پرداخت الكترونیك كرایه اتوبوس ها و تبدیل بلیت كاغذی به كارت های بانكی در چند سال گذشته در همدان عملیاتی شد اما پرداخت الكترونیكی كرایه های تاكسی كه در برخی از شهرهی بزرگ كشور اجرایی شده تا پیش از این در اذهان عمومی رویایی دور از ذهن بود.
دستگاه پرداخت كرایه به صورت الكترونیك برای فضای كوچك داخل تاكسیها طراحی شده است تا مشكلات مربوط به كمبود پول خرد و بی سروسامانی كرایه تاكسیها برطرف شود و از اتلاف وقت مسافران و رانندگان جلوگیری كند.
به گفته كارشناسان امور شهری، یكپارچه سازی حمل ونقل عمومی و سرعت بخشیدن در امر پرداخت كرایه از جمله اهداف طرح پرداخت الكترونیكی كرایه به شمار می رود.
شهردار همدان با بیان اینكه مشكلات موجود برای رانندگان و شهروندان در خصوص تهیه پول نقد همواره وجود دارد گفت: برای رفع این مشكل سامانه بومی پرداخت الكترونیك به زودی در همدان راه اندازی می شود.
عباس صوفی افزود: این طرح توسط سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری و كمك یكی از نخبگان همدانی به سرانجام رسید و سامانه پرداخت الكترونیك تاكسی با كمترین هزینه در شهر همدان راه اندازی خواهد شد.
وی ادامه داد: پیش از این پرداخت الكترونیكی كرایه های اتوبوس های درون شهری با موفقیت انجام شده بود كه رضایت شهروندان را به همراه داشته است.
در حال حاضر چهار هزار و 600 راننده و سه هزار و 424 تاكسی درون شهری در همدان فعالیت دارند و هشت هزار راننده همدانی دارای كارت شهری هستند.
7523/2087
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴
همدان-ایرنا- پرداخت الكترونیكی كرایه های ناوگان درون شهری از جمله طرح های ناوگان تاكسیرانی و اتوبوسرانی همدان است كه از ایده به عمل رسیده است.