سنندج - ايرنا - رئيس مركز مديريت راه هاي اداره كل راهداري، حمل و نقل جاده اي كردستان گفت: با تلاش بي وقفه راهداران، راه ارتباطي تمام روستاهاي استان كه بخاطر بارش سنگين برف مسدود شده بود، بازگشايي شد.

دانش زندي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: با تلاش شبانه روزي راهداران راه ارتباطي تمامي روستاهايي كه از شامگاه دوشنبه و بدليلي بارش برف مسدود شده بود بازگشايي شد.
وي با بيان اينكه در حال حاضر تمامي محورهاي استان از جمله راه هاي اصلي، فرعي و روستايي باز است،افزود: هم اكنون فقط گردنه تته مابين سروآباد و پاوه همچنان به دليل يخبندان بسته است.
رئيس مركز مديريت راه هاي اداره كل راهداري، حمل و نقل جاده اي كردستان گفت: براساس تصاوير دريافتي دوربين‌هاي نظارت تصويري و گزارشات گشت‌هاي راهداري تردد بصورت عادي و روان در تمام محورهاي استان جريان دارد.
وي اضافه كرد: در گردنه‌ها نيز وزش باد و كولاك سطح جاده‌ گزارش شده است كه عوامل راهداري مستقر در اين محورها به صورت مقطعي نسبت به پاكسازي و نمك‌پاشي اقدام كرده اند.
زندي تاكيد كرد: رانندگاني كه قصد تردد در راه‌هاي استان را دارند وسايل و تجهيزات زمستاني از قبيل زنجيرچرخ و وسايل گرمايشي مناسب را به همراه داشته باشند.
كردستان داراي 725 راهدار شامل 475 راهدار رسمي و 250 راهدار بخش خصوصي است كه حدود 600 تن از اين راهداران شامل 350 نفر با استفاده از 300 دستگاه ماشين آلات برف روب در جاده هاي بين شهري و 250 نفر نيز با 200 دستگاه ماشين آلات در جاده هاي فرعي و روستايي استان مستقر مي شوند.
راهداران استان كردستان در طرح زمستاني بيش از هشت هزار و 500 كيلومتر از راه هاي استان را تحت پوشش قرار مي دهند كه شامل يك هزار و 900 كيلومتر در مسيرهاي بين شهري و 6 هزار و 600 كيلومتر در راه روستايي است.
استان كردستان در يك منطقه سرد و كوهستاني واقع شده و هر سال بارش باران در اين استان از اوايل پاييز شروع مي شود.
همچنين جاده هاي بين شهري اين استان داراي 38 گردنه برفگير و جاده هاي روستايي نيز داراي 66 گردنه برفگير است.
7348/6108