زاهدان - ايرنا - مدير عامل جمعيت هلال احمر سيستان و بلوچستان گفت: هلال احمر جمهوري اسلامي ايران براي تجهيز مدارس ابتدايي و پيش دبستاني اين استان به سيستم گرمايشي استاندارد اعلام آمادگي كرد.

رسول راشكي چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: در پي وقوع حادثه دردناك آتش سوزي در مدرسه اي در زاهدان رئيس جمعيت هلال احمر كشور دبير كل و خزانه دار اين جمعيت را مامور كرد تا با حضور در منطقه و بررسي ميداني ضمن هماهنگي با آموزش و پرورش و ديگر دستگاههاي مسئول سيستان و بلوچستان مقدمات تجهيز تمام مراكز پيش دبستاني و دبستاني فاقد سيستم گرمايشي استاندارد اين استان را فراهم كنند.
وي گفت: پيش از اين نيز به دنبال بحران خشكسالي و مشكلات تامين آب آشاميدني در مناطق مختلف سيستان و بلوچستان جمعيت هلال احمر كشور با هماهنگي با وزارت نيرو با اجراي طرح نذر آب به ياري مردم اين استان براي مقابله با بحران آب آمده بود.
صبح روز گذشته/سه شنبه/ يك واحد آموزشي پيش دبستاني و دبستان غير انتفاعي در خيابان مصطفي خميني 23 زاهدان طعمه حريق شد كه در آن چهار دانش آموز اين مدرسه دخترانه به نام هاي مونا خسروپرست، صبا عربي، مريم نوكندي و يكتا ميرشكار دچار سوختگي بالاي 90 درصد شدند كه تاكنون سه نفر از آنان به نام هاي مونا خسرو پرست، صبا عربي و يكتا ميرشكار جان خود را از دست داده اند.
7316**3213**6081