تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹

اردبیل - ایرنا - فرماندار بیله سوار مغان گفت: امسال 45 مورد طلاق در این شهرستان به ثبت رسیده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 13 درصد كاهش نشان می دهد.

به گزارش ایرنا ، حسن قبادی روز شنبه در بازدید از ثبت احوال بیله سوار با اشاره به اینكه دلایل و علل طلاق در شهرستان بصورت علمی و دانشگاهی دنبال می شود، افزود: هر قدر در جامعه مهر، محبت، انس ، الفت ، گذشت و ایثار ترویج شود آمار طلاق به شدت كاهش می یابد.
وی عدم عاقبت نگری و خشونت را یكی از دلایل افزایش طلاق در منطقه دانست و گفت: بسیاری از خانواده ها بدون اطلاع از آسیب های طلاق خود عاملی در جهت جدایی زوج ها هستند و تصمیم گیری های نابجا و همراه با خشونت و عدم واقف بودن به آسیب های طلاق باعث این جدایی ها می شود.
قبادی با اشاره به سالگرد تاسیس ثبت احوال اظهار داشت: الكترونیكی كردن خدمات در حوزه ثبت احوال نتایج ارزشمندی را به همراه داشته و افزایش سرعت و دقت در كار ، كاهش هزینه ها و جلوگیری از فساد و جعل در این حوزه از جمله این نتایج ارزشمند است.
او گفت: در هشت ماه امسال 280 مورد ازدواج در این شهرستان اتفاق افتاده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل كاهش 7درصدی را داشته است.
فرماندار بیله سوار به آمار ثبت وفات و ولادت نیز در شهرستان اشاره كرد و افزود: امسال 518 مورد تولد نوزاد در شهرستان اتفاق افتاده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 6 درصد افزایش دارد.
قبادی بیان كرد: در این مدت 66 مرد و 63 زن در شهرستان وفات كرده اند و میزان فوتی چهار درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل كاهش داشته است.
سیامك موسی پور ، رییس اداره ثبت احوال بیله سوار نیز در این بازدید با اشاره به ضرورت ثبت 2 واقعه حیاتی ولادت و وفات در موعد مقرر قانونی، گفت: ثبت به موقع این وقایع از بروز برخی سوء استفاده ها پیشگیری می كند.
بیله سوار در شمال اردبیل واقع است.
3006/6016