اروميه - ايرنا - رييس سازمان جهاد كشاورزي آذربايجان غربي گفت: افزايش نسبي قيمت مرغ در استان به علت تقاضاي بالاي بازار و بالا بودن قيمت گوشت قرمز است.

اسمعيل كريم زاده روزيكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: كاهش جوجه ريزي در مرغداري هاي استان هاي همجوار نيز در روند افزايش قيمت مرغ تاثيرگذار بوده و اقداماتي براي كاهش قيمت مرغ در حال انجام است تا طي روزهاي آينده تعادل قيمت آن در بازار برقرار شود.
وي ادامه داد: به منظور جلوگيري از افزايش قيمت، توزيع گوشت مرغ و قرمز منجمد در سطح فروشگاه هاي زنجيره اي و تعاوني مصرف استان ادامه دارد.
وي با اشاره به جوجه ريزي انجام شده به ميزان بيش از سه ميليون و 800 هزار قطعه در مرغداري هاي استان در آذرماه، بيان كرد: بيش از 500 تن گوشت مرغ مازاد بر نياز استان توليد مي شود كه به ساير استان ها نيز صادر خواهد شد.
كريم زاده افزود: در راستاي تعادل قيمت بازار مرغ، توزيع مرغ منجمد به قيمت عمده هشت هزار و 500 تومان بدون محدوديت در سطح فروشگاه هاي زنجيره اي و تعاوني مصرف آغاز شده است و همچنان ادامه خواهد داشت.
رييس سازمان جهاد كشاورزي آذربايجان غربي ادامه داد: توزيع گوشت منجمد گاوي هم به قيمت 29 هزارتومان تا تثبيت قيمت در بازار استان ادامه مي يابد.
كريم زاده بيان كرد: گوشت قرمز، مرغ تازه و منجمد به اندازه كافي وجود دارد و به ميزان نياز در بازار توزيع مي شود.
به گزارش ايرنا آذربايجان غربي داراي 9 ميليون واحد دامي اعم از دام سبك و سنگين و مرغ و ماكيان بوده و بيش از 700 واحد مرغداري در استان فعال است.
7125/3072