قزوین - ایرنا - قائم مقام كمیته امداد استان قزوین گفت: كمك های طرح اكرام ایتام در هشت ماهه سال جاری 32 درصد رشد داشته است.

امیر محبی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی این مدت 53 میلیارد و 915 میلیون ریال به صورت نقدی و غیر نقدی از سوی حامیان به كودكان قزوینی كمك شده است.
وی با بیان اینكه این میزان حمایت نسبت به مدت مشابه سال قبل 32 درصد افزایش یافته است، افزود: در این مدت هزار و 655 كودك نیازمند از حمایت های كمیته امداد استان بهره مند شده اند.
محبی تعداد كل حامیان فعال و نیمه فعال طرح اكرام ایتام را 13هزار و 988 نفر اعلام كرد و افزود: متوسط سرانه پرداختی ماهیانه هر حامی ایتام 481 هزار ریال و متوسط سرانه ماهیانه دریافتی هر یتیم چهار میلیون ریال است.
این مسئول حامیان جدید طرح اكرام ایتام را هزار و 71 نفر عنوان كرد و اظهار داشت: این حامیان از ابتدای سال جاری تاكنون از 809 نفر حمایت نقدی و غیرنقدی داشته اند.
محبی درباره طرح اكرام ایتام گفت: در این طرح، افراد نیكوكار با پذیرفتن حمایت مالی از یك یا چند یتیم برای رفع مشكلات مادی و معنوی آنان در طول سال اقدام می‌ كنند.
قائم مقام كمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین مدت حمایت در این طرح را حداقل یك سال عنوان كرد و گفت: در این مدت حامی به صورت ماهیانه مبلغ تعهد شده خود را به شماره حساب كمیته امداد امام خمینی(ره) محل سكونت یتیم با شناسه واریز مخصوص واریز می‌كند.

*** 3210 كودك قزوینی در طرح اكرام محسنین حمایت شدند
این مسئول اضافه كرد: سه هزار و 210 كودك قزوینی طی هشت ماهه سال جاری در طرح اكرام محسنین حمایت شدند.
محبی افزود: حامیان طرح اكرام محسنین در این مدت 23 میلیارد و 606 میلیون ریال در قالب نقدی و غیرنقدی به كودكان كمك كرده اند.
وی اضافه كرد: این میزان حمایت از حامیان طرح اكرام محسنین در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 51 درصد افزایش داشته است.
محبی با بیان اینكه هم‌اكنون بیش از سه هزار كودك با سرپرست ناتوان در استان قزوین زندگی می‌كنند، افزود: پنج هزار و 93 حامی در طرح اكرام محسنین به صورت فعال و نیمه فعال از این كودكان حمایت می كنند.
این مقام مسئول ادامه داد: متوسط سرانه پرداختی ماهیانه هر حامی محسنین 579هزار ریال و متوسط سرانه ماهیانه دریافتی هر فرزند محسنین به مبلغ 919 هزار ریال است.
وی با اعلام اینكه تاكنون 2 هزار 319 حامی در این طرح ثبت نام كردند و هزار و 723 حامی در این طرح جذب شدند، گفت: هزار و 248 نفر نیز به عنوان حامی جدید در طرح اكرام محسنین ثبت ‌نام كرده اند كه از این تعداد 914 نفر در هشت ماهه اول كمك های قابل توجهی داشته اند.
17مركز كمیته امداد در استان قزوین فعالیت دارند.
9925* 6101