مهاباد- ايرنا- فرمانده سپاه مهاباد گفت: سرمايه گذاري در نهاد آموزش و پرورش و اهميت دادن به جايگاه معلم زمينه ساز توسعه و پيشرفت هر جامعه اي است.

سرهنگ طالب رحيمي روز دوشنبه در همايش سالانه كميته اجرايي و پشتيباني بسيج دانش آموزي مهاباد افزود: بشر به عنوان تاثيرگذارترين موجودات كاينات مي تواند از راه تعليم و تربيت در قالب نهاد آموزش و پرورش به تعالي برسد.
وي با بيان اينكه نقش آموزش و پرورش در تربيت نيروي انساني كارآمد و رشد و توسعه جامعه انكار ناپذير است، اظهار داشت: براي دستيابي به پيشرفت، نيروي انساني بايد از آموزش هاي لازم برخوردار شود كه به طور يقين در اين مسير نقش آموزش و پرورش بيشتر از ساير ارگان ها و نهادهاست.
فرمانده سپاه مهاباد با بيان اينكه سطح معيشت معلمان بايد مورد توجه دولت قرار گيرد، اضافه كرد: معلم نبايد دغدغه معيشت داشته باشد تا بتواند در شرايط موجود تمام تلاش خود را بكار بسته و نسل حاضر را از خطرها دور كند.
سرهنگ طالب رحيمي تاكيد كرد: معلمي كه نيازهاي مالي وي تامين نباشد قادر به پياده كردن اهداف سيستم هاي آموزش و پرورش نخواهد بود و براين اساس نبايد انتظار نسل ايده آل در آينده را داشته باشيم.
وي با اشاره به اينكه آثار و نتايج كار معلمان سال هاي زيادي ماندگار است، اضافه كرد: اگر معلم به لحاظ مشكلات معيشتي فراغت خاطر نداشته باشد چه بسا در فرآيند آموزشي نيز تاثيرگذار است و آن هنگام است كه نمي توان در رابطه با اين موضوع فقط معلم را مقصر دانست.
مدير آموزش و پرورش مهاباد نيز در اين مراسم گفت: دريافتي كم معلمان همواره وجود داشته و وضعيت اين قشر در سطحي نيست كه بتوانند به صورت كامل همه فكر و ذكر خود را براي تعليم و تربيت صرف كنند.
كامبيز شاوله با تاكيد بر اينكه معلمان با تمام توان بدون در نظر گرفتن دغدغه هاي مالي و جسمي در كلاس حاضر مي شوند، افزود: مهمترين اصل براي ايجاد نظم و تربيت دانش‌آموزان داشتن معلمي دلسوز و مهربان است كه با كمال صميميت و خلوص نيت دانش‌آموزان را نسبت به تحصيل و درست زندگي كردن و سازگاري رهنمون كند كه اين امر در ميان آموزگاران اين شهرستان وجود دارد.
وي اضافه كرد: فرهنگيان مسووليت سنگيني در قبال جامعه دارند زيرا تربيت نسل هاي آينده جامعه و انسان هاي معصوم بر عهده آنان است.
به گزارش ايرنا، همايش سالانه اعضاي كميته هاي اجرايي بسيج دانش آموزي به منظور بررسي راهكارهاي عملي براي پشتيباني از برنامه هاي بسيج دانش آموزي و تبيين سياست ها و خط مشي هاي كلي در خصوص نحوه حمايت، تقويت و توسعه بسيج دانش آموزي برگزار مي شود.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي قرار دارد.
9903/6185/2093