استانها - ایرنا - مدارس برخی از مناطق استانهای آذربایجان شرقی و غربی به دلیل سردی هوا و بارش برف، روز سه شنبه چهارم دی ماه تعطیل و یا با تاخیر آغاز می شود.

رییس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره كل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: با توجه به برودت هوا و بارش برف و یخبندان در چالدران و خوی مدارس ابتدایی نوبت صبح چالدران و تمام مقاطع تحصیلی بخش های صفاییه و قطور خوی تعطیل است.
مهدی محمدپور شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینكه ساعت درسی سایر مقاطع تحصیلی شهرستان چالدران نیز چهارم دی ماه با یك ساعت تاخیر آغاز می شود، افزود: همه مقاطع تحصیلی در بخش های قطور و صفاییه خوی نیز در نوبت صبح تعطیل است.
محمدپور افزود: سایر مدارس و مناطق آموزشی این 2 شهرستان دایر است و در صورت اعلام تعطیلی از طریق رسانه ها اطلاع رسانی می شود.
خوی و چالدران 2 شهرستان شمالی آذربایجان غربی است.
**
به گزارش ایرنا به نقل از آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، امروز در منطقه نظر كهریزی شهرستان هشترود، همه مقاطع روستایی و مدارس استثنائی، پیش دبستانی و دبستان شهری در نوبت صبح، تعطیل خواهد بود و دوره های اول و دوم متوسطه با یك ساعت تاخیر شروع به فعالیت می كنند.
در منطقه خاروانا در شهرستان ورزقان نیز مدارس استثنائی، پیش دبستانی و دبستان شهری و روستایی در نوبت صبح، تعطیل و دوره های اول و دوم متوسطه با یك ساعت تاخیر، از ساعت 9 فعالیت خود را آغاز می كنند.
گزارش حاكی است: به دلیل بارش برف و سرمای هوا در شهرستان مرند نیز مدارس استثنائی، پیش دبستانی و دبستان روستایی در نوبت صبح، تعطیل و مدارس پیش دبستانی و ابتدایی شهری با یك ساعت تاخیر، از ساعت 9 شروع به فعالیت می كنند و در شهر هشترود، مدارس استثنائی، پیش دبستانی و دبستان شهری و روستایی در نوبت صبح تعطیل است.
بارش برف مناطق مختلف آذربایجان شرقی از جمله كلان شهر تبریز را فرا گرفته است.
بنا بر اعلام اداره كل هواشناسی آذربایجان شرقی، در زمان حاضر شهرستان چاراویماق با یك درجه زیر صفر و بناب با 6 درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم ترین مناطق آذربایجان شرقی هستند.
518