سنندج - ایرنا - مسئول روابط عمومی اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان سروآباد گفت: به دلیل وجود كولاك در محور سروآباد به اورامان (محدوده گردنه ژالانه)، تردد خودروها در این مسیر با زنجیر چرخ امكان پذیر است.

محمد شبرندی شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رانندگانی كه قصد تردد در محور سروآباد به اورامان را دارند حتما باید وسایل گرمایشی و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.
وی افزود: به دنبال فعالیت سامانه بارشی از روز گذشته، ارتفاع برف در گردنه ژالانه به بیش از 50 سانتیمتر رسیده و كولاك شدید و یخبندان بر این محور حكمفرما است.
مسئول روابط عمومی اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای سروآباد یادآور شد: طی شبانه روز گذشته با استفاده از هشت دستگاه برف روب و 16 راهدار، در مسیر اورامان به دزلی، 30 كیلومتر برف روبی و 15 تُن نمك و ماسه پاشی انجام شد.
شبرندی با اشاره به اینكه در این مدت 40 خودرو گرفتار در برف و كولاك رهاسازی شد، اضافه كرد: برف روبی 20 كیلومتر از محور سروآباد به كامیاران و 10 تُن نمك پاشی از دیگر اقدامات راهداری سروآباد در شبانه روز گذشته بود.
وی بر آمادگی همیشگی راهداران این شهرستان برای خدمت رسانی به مردم تاكید و از تمام مسافران و رانندگانی كه با صبر و شكیبایی خود به برف روبی به موقع و پاكسازی جاده ها كمك كردند، تقدیر كرد.
به گزارش ایرنا، راهداران استان كردستان در طرح زمستانی بیش از هشت هزار و 500 كیلومتر از راه های استان را تحت پوشش قرار می دهند كه شامل یك هزار و 900 كیلومتر در مسیرهای بین شهری و 6 هزار و 600 كیلومتر در راه روستایی است.
استان كردستان در یك منطقه سرد و كوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود. همچنین جاده های بین شهری این استان دارای 38 گردنه برفگیر و جاده های روستایی نیز دارای 66 گردنه برفگیر است.
7355/6108