تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵

تهران- ایرنا- دستیار ویژه سابق رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های قومی و مذهبی با صدور پیامی به مناسبت پنجم دی ماه سالروز درگذشت زرتشت گفت: ایران، مهد ادیان و یكتاپرستی است و ایرانیان، كهن ترین ملت یكتاپرست دنیا هستند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین علی یونسی در این پیام آورده است: ایران، مهد ادیان و یكتاپرستی است و ایرانیان، كهن ترین ملت یكتاپرست دنیا هستند. حضرت زرتشت، پیامبر بزرگ پرودگار و 'اوستا' (گاهان) كتاب آسمانی این پیام آور صلح، راستی و درستی است. اشوزرتشت، مردمان این سرزمین را به پرستش 'اهورامزدا' یا همان 'خدای دانای بزرگ هستی بخش'، دعوت كرد و همگان را از چندگانه پرستی، پرهیز داد.
در این پیام آمده است: حضرت زرتشت، قدیمی ترین پیام آور یكتاپرستی، رعایت حقوق بشر، راستی و درستكاری در جهان بود كه ایرانیان را به 'پندارنیك، گفتار نیك و كردار نیك'، دعوت كرد. این آموزه از تعالیم مشترك همه ادیان آسمانی است.
وی در این پیام مطرح كرده است: ما ایرانیان مسلمان نیز بدین جهت، به فرهنگ و تاریخ این سرزمین مباهات می كنیم و ظهور 'آیین زرتشت' در ایران را به عنوان یكی از ادیان آسمانی و توحیدی، مایه فخر و مباهات می دانیم.
دستیار ویژه سابق رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های قومی و مذهبی در پیام خود عنوان كرده است: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در بیانات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، به درستی بر حضور و مشاركت فرهنگی، سیاسی و اجتماعی زرتشتیان و همه ایرانیان پیرو ادیان توحیدی و رعایت 'حقوق شهروندی' آنان در جامعه و حكومت، تاكید شده است. بدین جهت، رعایت 'عدالت اجتماعی' و 'كرامت انسانی' تمام شهروندان ایرانی از اقوام و پیروان ادیان توحیدی، بر همگان لازم و ضروری است.
یونسی افزوده است: امسال كه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران است، بسیاری بجاست كه از همراهی، همدلی و همبستگی زرتشتیان و همه پیروان ادیان توحیدی با نظام،‌ تقدیر شده و یاد و خاطره شهداء، ایثارگران و جانبازان معظم آنان نیز، گرامی داشته شود. همچنین، دفاع حكومت از حقوق آنان را ارج نهیم و بر تداوم آن، تاكید كنیم.
سیام*9612*1535