به گزارش ايرنا، حجت الاسلام محمدصادق اكبري عصر چهارشنبه در نشست تبيين مدل ارزيابي تكريم ارباب رجوع در دستگاه قضايي هرمزگان كه با حضور رئيس اداره برنامه ريزي و نظارت معاونت فرهنگي قوه قضاييه و ديگر مسوولان قضايي استان برگزار شد، افزود: اجراي اين طرح بسترساز رضايتمندي مردم به عنوان بزرگترين سرمايه و تكيه گاه دستگاه قضايي است.
وي گشاده رويي ، پاسخگويي، پيگيري مطالبه هاي مراجعان ، سعه صدر و صبور بودن در مواجه با مردم را از مهمترين شاخص هاي تكريم ارباب رجوع عنوان كرد.
وي در اين نشست با اشاره به نام گذاري سال 1397 به عنوان سال تكريم ارباب رجوع در قوه قضائيه ، برخي اقدامات دستگاه قضايي استان هرمزگان را در راستاي اجراي طرح تكريم ارباب رجوع تشريح كرد.
حجت الاسلام اكبري بيان داشت: تجهيز اماكن و فضاسازي شايسته محيطي ، برگزاري مستمر جلسه هاي ملاقات مردمي، ارتباط برخط با مخاطبان از طريق يكپارچه سازي سيستم پاسخگويي ، خطوط مستقيم ارتباطي و ايجاد سامانه جامع و استقرار صندوق هاي انتقادات و پيشنهادات اقدامات ويژه دادگستري هرمزگان در جهت تسهيل ارتباط مردم با مسوولان قضايي استان است.
وي همچنين نظارت هدفمند بر عملكرد كاركنان و ضابطان ، تسريع در رسيدگي و كاهش اطاله دادرسي، مكانيزه نمودن خدمات قضايي و استفاده از فناوري هاي نوين به ويژه در حوزه ابلاغ هاي الكترونيك را از ديگر اقدامات دستگاه قضايي هرمزگان با هدف صرفه جويي در هزينه ها ، حفاظت هر چه بيشتر از حريم خصوصي شهروندان و كاهش نياز به مراجعه هاي مردم به منظور تكريم ارباب رجوع عنوان كرد.
رئيس اداره برنامه ريزي و نظارت معاونت فرهنگي قوه قضاييه نيز در اين نشست از نظام مند شدن تكريم ارباب رجوع در دادگستري هاي سراسر كشور خبر داد.
محمد ابراهيمي تصريح كرد: افزايش كيفيت ارايه خدمات، بهبود رفتار با مراجعان، تسريع در رسيدگي ها و اصلاح فرآيندهايي كه پاسخگويي به مردم و رسيدگي به پرونده ها را طولاني مي نمايد ، از مهمترين اهداف اجراي طرح تكريم ارباب رجوع در قوه قضائيه است.
وي خاطرنشان كرد: مدل تكريم ارباب رجوع توسط يك تيم مطالعاتي با الگوبرداري از نمونههاي موفق در اين حوزه و پس از بررسي تطبيقي و نظرخواهي از اساتيد حوزه و دانشگاه طراحي شده است.
7198/6048
تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۶
بندرعباس- ايرنا- رييس كل دادگستري هرمزگان با بيان اينكه تكريم ارباب رجوع ريشه در فرهنگ ديني ما دارد، گفت: اجراي طرح تكريم ارباب رجوع موجب شكوفايي و توسعه سلامت اداري و تسريع در روند خدمت رساني به مردم مي شود.