مهاباد- ايرنا- مدير شبكه بهداشت و درمان مهاباد گفت: هفت مركز متخلف و غيرمجاز مداخله گر درمان با حكم مراجع قضايي در اين شهرستان تعطيل شد.

سامرند مرزنگ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در راستاي اجراي طرح تشديد برخورد با مراكز غيرمجاز مداخله كننده در امر درمان، 13 مورد ديگر نيز برابر احكام مراجع قانوني به لغو پروانه، قطع سهميه دارويي و جريمه نقدي محكوم شده اند.
وي با تاكيد بر اينكه شهروندان جهت انجام امور درماني خود به مراكز مجاز و داراي پروانه قانوني مراجعه كنند، ادامه داد: اين مراكز مداخله گر بدون مجوز در مناطق مختلف شهري مهاباد فعاليت مي كردند.
مرزنگ اضافه كرد: واحد نظارت بر درمان شبكه بهداشت و درمان اين شهرستان در راستاي حفظ صيانت و حريم خصوصي جامعه و براساس شكايت مستقيم مردم و خود نظارتي به ‌صورت ادواري در بخش درمانگاه ‌هاي خصوصي و عمومي نظارت مي‌كند.
وي از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعاليت مراكز غيرمجاز و فاقد پروانه و متخلف، مراتب را در اسرع وقت به واحد نظارت بر درمان شبكه بهداشت و درمان اين شهرستان يا با شماره تلفن 2225656-0444 اطلاع دهند.
به گزارش ايرنا، هرگونه فعاليت و اشتغال در امور پزشكي، داروسازي، دندانپزشكي، آزمايشگاهي، فيزيوتراپي و مامايي و اقدام به تاسيس يكي از موسسات پزشكي بدون داشتن پروانه رسمي يا بدون پروانه از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي موجب مي شود محل كار آن‌ها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي تعطيل و به حبس تعزيري از 6 ماه تا سه سال و پرداخت جريمه نقدي از پنج تا 50 ميليون ريال محكوم شود.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي قرار دارد.
9903/6185/7129