مهاباد- ايرنا- رييس اداره هواشناسي مهاباد گفت: سامانه بارشي جديد كه از بامداد امروز وارد آذربايجان غربي شده است، فعاليت خود را در مناطق جنوبي استان آغاز كرد.

اردلان محمدپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: با شروع فعاليت اين سامانه تاكنون بيشترين بارش در سردشت به مقدار 12 ميلي متر ثبت شده و بارش ها در پيرانشهر چهار ميلي متر، اشنويه 2 ميلي متر و در مهاباد يك ميلي متر بوده است.
وي اضافه كرد: اين سامانه ابتدا فعاليت خود را در مناطق جنوبي استان شروع كرده است و به تدريج تا اواخر امروز بيشتر مناطق آذربايجان غربي را فرا مي گيرد.
وي اظهار داشت: فعاليت اين سامانه به صورت بارش باران و برف، وزش باد شديد و مه غليظ تا بامداد روز شنبه در استان تداوم خواهد داشت.
محمدپور گفت: ورود اين سامانه با افزايش دما در آذربايجان غربي همراه بوده و در اين مدت دماي هوا به طور ميانگين 6 درجه افزايش يافته است.
وي افزود: در حالي كه حداقل دماي تكاب روز گذشته منفي 11 درجه بود، امروز با افزايش 13 درجه اي به 2 درجه سانتي گراد رسيد و حداقل دماي اروميه نيز از منفي 6 درجه ديروز، امروز به صفر درجه سانتيگراد افزايش يافت.
رييس اداره هواشناسي مهاباد گفت: در شبانه روز گذشته سلماس با دماي هواي منفي چهار درجه سردترين و شاهين دژ با دماي 13 درجه سانتي گراد گرمترين شهر استان بود.
وي اضافه كرد: در اين مدت دماي هواي اروميه بين صفر و هشت درجه سانتي گراد و مهاباد نيز بين هفت و 10 درجه سانتي گراد بالاي صفر در نوسان بود.
محمدپور گفت: امسال به طور ميانگين 167.7 ميلي متر بارندگي در آذربايجان غربي ثبت شد كه سال گذشته اين مقدار 71 ميلي متر بود كه ميزان بارش در سال آبي جاري در مقايسه با سال قبل 1.36 برابر و در مقايسه با ميانگين بلند مدت 81 درصد افزايش يافته است.
به گزارش ايرنا، آذربايجان غربي در يك منطقه سرد و كوهستاني واقع شده و ميانگين بارش هاي سالانه 450 ميلي متر و در حدود 2 برابر ميانگين بارندگي كشور است.
3020/7129