همدان- ايرنا- مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي همدان گفت: تلاش مي كنيم ميزباني جشنواره بين المللي فيلم هاي كمدي را براي اين استان بگيريم كه تحقق آن برندي براي اين ديار است.

به گزارش ايرنا، عليرضا درويش نژاد روز پنجشنبه در نشست صميمي با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان ملاير افزود: چنانچه ميزباني اين جشنواره به همدان داده شود، براي نخستين بار در ايران و چهارمين بار در جهان است كه جشنواره فيلم هاي كمدي بين المللي برگزار مي شود.
وي اظهار داشت: ميزباني از اين جشنواره و كمدين هاي مطرح جهان افتخاري بزرگ براي ايران و همدان است.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي همدان با بيان اينكه كل استان و سينماگران پيگير هستند تا اين اتفاق مهم رخ دهد، افزود: رايزني مي كنيم كه جشنواره فيلم هاي كمدي بين المللي سال آينده در همدان برگزار شود و دبيرخانه آن نيز در اين استان بماند.
درويش نژاد گفت: همچنين تلاش داريم ميزباني جشنواره فيلم هاي مستند و كوتاه كشورهاي اسلامي را براي همدان بگيريم.
وي به برگزاري جشنواره «آگر» در ملاير نيز اشاره كرد و ادامه داد: يكي از دغدغه هاي ما سينماي جوان است و برگزاري اينگونه جشنواره ها نشان دهنده توجه جدي ما به سينما است.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي همدان ارايه و معرفي آثار هنرمندان استان به خارج از كشور را از اولويت هاي مهم برشمرد و گفت: رايزن هاي ما در 83 كشور خارجي حضور دارند تا ميزبان هنرمندان و برنامه هاي هنري آنان باشند.
درويش نژاد با بيان اينكه هنرمندان استان همدان در اين زمينه داراي جايگاه ويژه اي هستند، بيان كرد: هيچ مانعي براي اعزام هنرمندان استان به خارج از كشور نداريم.
وي تاكيد كرد: هنرمندان در هر حوزه اي مي توانند آثار خود را براي بازبيني و تاييد ارسال كنند تا با اعزام آنها به خارج از كشور، هنر و فرهنگ اين استان را به دنيا ارايه و معرفي كنند.

**براي اعزام هنرمندان به خارج از كشور الزام داريم
درويش نژاد با تاكيد بر اينكه هنرمندان استان حتي در خارج از كشور مي توانند هفته فرهنگي برگزار كنند بيان كرد: ما براي اعزام هنرمندان به خارج از كشور الزام داريم.
وي ادامه داد: با تمام توان براي حل مسايل و مشكلات هنرمندان در استان همدان تلاش مي كنيم، چراكه معتقديم حالت ايستايي و سكون در فرهنگ و هنر بي معنا است و در اين حوزه بايد تحول و حركت رو به رشدي داشته باشيم.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي همدان ضمن حمايت از هنرمندان ملاير و تلاش براي كاهش مشكلات آنان بيان كرد: ملاير داراي سابقه طولاني در فرهنگ و هنر، روحيه مشاركتي، مردماني اصيل و جايگاه بسيار خوبي در تاريخ است.
درويش نژاد ترويج فرهنگ قرآن و فعاليت هاي اين حوزه را يكي از وظايف و شاخص هاي مهم برشمرد و ضمن اعلام تداوم حمايت ها از فعاليت هاي حوزه قرآني خطاب به سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي تاكيد كرد: مكان مناسبي را در اختيار موسسه هاي قرآني اين شهرستان قرار دهد.
وي درباره رفع مسايل و مشكلات انجمن هاي ادبي نيز اظهار داشت: با وجود تمامي مشكلات و تنگناهاي مالي، نگاه ما توزيع عادلانه اعتبارات در سطح استان و شهرستان ها است و به طور قطع دغدغه اين انجمن ها مورد توجه قرار مي گيرد.
درويش نژاد همچنين بر لزوم توجه ويژه به مطبوعات و اصحاب رسانه تاكيد و از حمايت هاي اثرگذار فرماندار ويژه ملاير به مطبوعات و اصحاب فرهنگ و هنر اين شهرستان تقدير كرد و افزود: نشريه هاي استان و شهرستان ها براي حل مشكلات چاپ و كاغذ به ما مراجعه كنند.
وي با اشاره به نبود پلاتو در ملاير به عنوان يكي از عمده ترين مشكلات هنرمندان تئاتر اين شهرستان تاكيد كرد: چنانچه زمين براي ساخت پلاتوي 80 نفري در ملاير در نظر گرفته شود، نور و تجهيزات آن را تامين مي كنيم.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي همدان با بيان اينكه به گسترش پلاتوها در سطح استان معتقد هستيم، خواستار رفع مشكل سيستم نور و صوت مجتمع فرهنگي و هنر ارشاد ملاير شد و ادامه داد: اين مجتمع بايد مختص فعاليت هاي فرهنگي و هنري باشد و خارج از ساعت اداري تا 23 شب نيز در اختيار هنرمندان اين شهرستان قرار گيرد.

**مديران نگاه فرهنگي داشته باشند
درويش نژاد با تاكيد بر اينكه هر شهرستاني بايد برندي از جشنواره ها و فعاليت هاي فرهنگي و هنري باشد گفت: براساس آيين ‌نامه‌هاي قانوني اولويت اجراي برنامه‌ ها در جشنواره‌ هاي داخلي، بر عهده هنرمندان شهرستاني است.
وي در عين حال فرهنگ و هنر را اساس توسعه پايدار هر جامعه اي دانست و تاكيد كرد: مديران بايد علاوه بر حمايت جدي از هنرمندان، نگاه فرهنگي داشته باشند و در رويدادهاي فرهنگي و هنري شركت كنند.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي همدان با بيان اينكه به جد پيگير مشكلات چاپخانه ها هستيم افزود: ما در برگزاري كنسرت ها در شهرستان ها دخالت نمي كنيم و براي صدور مجوزهاي كنسرت به مديران شهرستان ها تفويض اختيار كرده ايم.
درويش نژاد يادآور شد: اولويت برگزاري كنسرت با كنسرت هاي بومي و گروه هاي موسيقي استان است و اين يك اصل و ضرورت است كه بايد از ظرفيت هنرمندان استان به نحو مطلوب استفاده كنيم.
وي اضافه كرد: براي صدور مجوز استوديوي موسيقي در ملاير نيز مشكلي نداريم و براي برگزاري اردوهاي خارج از استان و نشست كارگاهي كانون هاي مساجد شهرستان نيز مشكلي وجود ندارد.
درويش نژاد همچنين خواستار حل مشكل مكان انجمن سينماي جوانان ملاير و حمايت جدي از تورهاي عكاسي شد و اظهار داشت: ما نيز از برگزاري تورهاي عكاسي حمايت مي كنيم چراكه از نظر فني و محتوايي به دانش افزايي عكاسان كمك مي كند.

**جايگاه هنرمندان بايد ارتقا پيدا كند
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي ملاير نيز بر لزوم ارتقاي جايگاه و عزت هنرمندان در هر حوزه اي تاكيد كرد و گفت: امروز بايد در كنار هم براي حل مسايل و مشكلات بويژه در حوزه فرهنگ و هنر تلاش كنيم.
حجت الاسلام طالب تركاشوند با بيان اينكه توسعه متوازن كشورها امروز در گرو توسعه فرهنگي آنها است بيان كرد: به طور قطع بدون توسعه و رشد فرهنگي، راه به جايي نمي بريم.
وي بار سنگين و وظيفه خطير توسعه فرهنگي را بر دوش اهالي فرهنگ و هنر دانست و ادامه داد: اداره فرهنگ و ارشاد اين شهرستان هرگز مقابل اصحاب فرهنگ و هنر نيست، بلكه خانه هنرمندان است و در كنار هم مي توانيم علَم فرهنگ و هنر را برافراشته نگه داريم.
حجت الاسلام تركاشوند با بيان اينكه ما به دنبال رفع مشكلات و تامين خواسته هاي هنرمندان هستيم افزود: با پيگري هاي انجام شده امروز شمار برگزاري كنسرت ها و جشنواره هاي مختلف در شهرستان رشد چشمگيري پيدا كرده و آغوش ما همواره به روي هنرمندان باز است.
به گزارش ايرنا، در اين نشست مشكلات و نيازهاي اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه شهرستان ملاير به نمايندگي از انجمن هاي ادبي، اصحاب رسانه و مطبوعات، موسسه هاي قرآني، انجمن موسيقي، چاپخانه داران، هنرهاي نمايشي و تئاتر، سينماي جوان و كانون هاي مساجد مطرح شد.
در اين نشست معاون استاندار همدان و فرماندار ويژه ملاير، معاون سياسي و اجتماعي فرمانداري ويژه ملاير، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي همدان و معاونان وي و جمع كثيري از هنرمندان اين شهرستان حضور داشتند.
7528/2090