همدان- ایرنا- نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به كاهش تعداد دانشجویان، چاره ای جز این نیست كه دانشگاه ها به سمت مسایل اقتصادی و كارآفرینی حركت كنند.

به گزارش ایرنا، محمد كاظمی عصر یكشنبه در بازدید از دانشكده پیراپزشكی خاتم الانبیاء(ص) دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر افزود: این دانشگاه یكی از مراكز علمی و آموزشی موفق شهرستان است كه در راستای اجرای اقدامات اقتصادی و كارآفرینی بسیار خوب عمل كرده و در این زمینه پیشتاز است.
وی دانشگاه آزاد اسلامی را یكی از یادگاران آیت الله علی اكبر هاشمی رفسنجانی دانست و بیان كرد: این دانشگاه در توانمندسازی علمی فرزندان ایران زمین بسیار موفق عمل كرده است.
نائب رییس كمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم با بیان اینكه دانشگاه آزاد شرایط تحصیل برای دانشجویان حتی در دورترین نقاط كشور را فراهم كرد، ادامه داد: تاسیس دانشگاه آزاد فكر بكری بود كه توانست همه تحصیلات دانشگاهی را برای فرزندان این آب و حاك در اقصی نقاط كشور فراهم كند.
كاظمی اظهار داشت: امروز در 40 سالگی انقلاب وضعیت آموزش عالی نسبت به گذشته قابل مقایسه نیست و توجه به رشد و توسعه مراكز علمی و دانشگاهی در كشور یكی از دستاوردها و خدمات پربهای انقلاب اسلامی است.
وی همچنین توسعه رشته های آموزشی، مراكز آموزش عالی و تجهیزات، امكانات آموزشی و آزمایشگاهی را از دیگر بركت های انقلاب اسلامی دانست و افزود: راه اندازی دانشكده پیراپزشكی ملایر در كنار سایر مراكز آموزش عالی اقدامی بسیار اثرگذار و مثبت بود.
عضو فراكسیون امید مجلس دهم با تقدیر از نگاه ویژه وزیر بهداشت و درمان به حوزه سلامت این شهرستان و صدور مجوز دانشكده پیراپزشكی گفت: اقدام به موقع مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر نیز در راستای تجهیز ساختمان، آزمایشگاه ها و كلاس های آموزشی و علمی این دانشكده قابل تقدیر است.
كاظمی ابراز امیدواری كرد: با پیگیری های انجام شده بتوانیم با جلب موافقت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، مجوز اخذ چند رشته دیگر را برای دانشكده پیراپزشكی ملایر بگیریم.
وی تاكید كرد: با وجود دانشگاه ها و مراكز آموزش عالی توانمند، باید مدیران خوش فكر و جوان پرورش دهیم و بتوانیم در عرصه مدیریتی كشور از توان و خلاقیت آنها استفاده كنیم.
كاظمی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی و بازگو كردن این خدمات در جشن 40 سالگی انقلاب اظهار داشت: بزودی در استان همدان جشن اتمام گازرسانی در روستاهای این استان برگزار می شود كه این نشان از خدمات چشمگیر نظام و انقلاب دارد.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر نیز با تقدیر از زحمات و پیگیری های نتیجه بخش نمایندگان ملایر و فرماندار ویژه این شهرستان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر یكی از دانشگاه های پیشرو در سطح كشور است.
عباس ملك حسینی با تاكید بر اینكه دانشگاه ها باید به دنبال تغییر نسل باشند افزود: نسلی كه بخواهد تنها آموزش دهد، ماندگار نیست، بلكه باید كارآفرین باشد.
وی خاطرنشان كرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر از آموزش به سمت كارآفرینی در حال حركت است تا زمانیكه دانشجو دانش آموخته شد، كارش نیز در همین دانشگاه آماده باشد.
ملك حسینی در دست اجرا بودن بزرگترین فروشگاه رفاه در غرب كشور را یكی از اقدامات مهم در راستای كارآفرینی برشمرد و بیان كرد: بزودی این فروشگاه راه اندازی می شود و برای 70 تن اشتغال ایجاد می كند.
وی با بیان اینكه راه اندازی فروشگاه رفاه توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر از یك سال قبل آغاز شده است ادامه داد: این در حالیست كه بخشنامه فروشگاه رفاه در سراسر كشور هفته گذشته ابلاغ شده است.
به گزارش ایرنا، ساختمان دانشكده پیراپزشكی علوم پزشكی سایت خاتم الانبیاء(ص) دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر بهمن ماه سال گذشته با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در زمینی به وسعت 23 هكتار با اعتبار 70 میلیارد ریال بهره برداری شد.
در حال حاضر این دانشكده در 2 رشته اتاق عمل و پرستاری با 40 دانشجو در حال فعالیت است.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر هم اكنون دارای سه هزار و 200 دانشجو است كه در 100 رشته از مقطع كاردانی تا دكترا مشغول به تحصیل هستند.
7528/2090