مشهد- ايرنا- مراسم نهم دي 'روز بصيرت و ميثاق امت با ولايت' شامگاه يكشنبه با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان، خانواده معظم شهدا و نيروهاي نظامي و انتظامي در مسجدجامع قوچان برگزار شد.

قائم مقام بنياد پژوهش هاي آستان قدس رضوي در اين مراسم گفت: انسان نمي تواند در مقابل حق و باطل بيطرف باشد، بي تفاوتي و سكوت در برابر فتنه همچون سكوت خواص در فتنه 88 رفتن در جبهه باطل و تاييد جريان استكباري است.
حجت الاسلام مهدي شريعتي تبار افزود: مشكل اصلي فتنه گران در سال 88 بي بصيرتي بود كه بر عليه ملت و خون جوانان برخاسته و به مقدساتي همچون عاشورا و بنيانگذار انقلاب هتك حرمت كردند.
وي ادامه داد: در سال 88 سران فتنه گروهي از مردم را به خيابان كشاندند و جناياتي به بار آوردند، بعد از آن در روز عاشورا به پرچم امام حسين توهين كرده و نمازگرازان و عزاداران ظهر عاشورا را با سنگ مورد هجمه قرار دادند.
قائم مقام بنياد پژوهشهاي آستان قدس رضوي گفت: مردم در فتنه فهميدند مشكل اصلي انتخابات نبود بلكه اين توهينها به امام خميني(ره) و ولايت فقيه دشمني با اساس انقلاب، قرآن، ولايت است.
وي به چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي نيز اشاره و بيان كرد: در تمام عمر انقلاب اسلامي ملت با بصيرت استقامت كرده و با تأسي به فرهنگ عزت بخش عاشورايي در برابر همه يزيديان زمان با استحكام و صلابت ايستادند. در تمام اين 40 سال دشمن و جبهه استكبار صهيونسيم، آمريكا و فتنه گران هرچه در چنته داشته اند بكار برده تا پرچم عزتمند ايران اسلامي را از اهتزاز بياندازند اما هميشه آرزو به دل مانده اند.
وي افزود: مردم ايران با بصيرت خود در نهم دي ماه يوم الله ديگري را در تاريخ كشور رقم زدند.
مركز شهرستان 180 هزار نفري قوچان در فاصله 137 كيلومتري شمال مشهد قرار دارد.
7501/1858