تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲

تهران - ايرنا - نخستين رده‌بندي فدراسيون جهاني شطرنج (فيده) در سال 2019 اعلام شد. در اين رده بندي برخي از شطرنج بازان ايران نسبت به ماه گذشته افت ريتينگ داشتند.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا و براساس اعلام تارنماي خبري فدراسيون شطرنج، در اين رده بندي «سارا سادات خادم‌الشريعه» با 2468 واحد ريتينگ و 2 پله سقوط نسبت به ماه گذشته در رده بيست و يكم برترين شطرنج‌بازان زن جهان جاي گرفت. وي ماه گذشته در جايگاه 19 جهان قرار داشت.
خادم الشريعه در بخش سريع شطرنج بازان جهان با ريتينگ 2460 در رده هفدهم و در بخش برق آسا با ريتينگ 2461 در رده يازدهم جهان قرار گرفته است.
در بخش استاندارد شطرنج‌بازان جهان نيز «پرهام مقصودلو» با 2679 واحد ريتينگ با هفت پله سقوط و كاهش 9 واحد ريتينگ در رده شصت و شش جهان قرار گرفت. او در بخش برترين‌هاي جوانان جهان با دو پله صعود در رده دوم ايستاده است.
در بخش استاندارد جوانان جهان عليرضا فيروزجا با 2618 واحد ريتينگ در رده هفتم، سيد محمد امين طباطبايي با 2602 واحد ريتينگ در رده دوازدهم، شاهين لرپرزنگنه با 2493 واحد ريتينگ در رده شصت و شش، آرين غلامي با 2488 واحد ريتينگ در رده هفتاد و يكم و آرش طاهباز با ريتينگ 2468 در رده 101 جهان ايستاده‌اند.
در بخش دختران جوان جهان نيز مبينا علي‌نسب با ريتينگ 2256 و 9 پله سقوط نسبت به ماه قبل در رده چهل و يكم قرار گرفته است.
در بخش استاندارد برترين شطرنجبازان ايران نيز پرهام مقصودلو در رده نخست قرار دارد. عليرضا فيروزجا و پويا ايدني نيز در رده دوم و سوم ايستاده‌اند. سيدمحمد امين طباطبايي، احسان قائم‌مقامي، اميررضا پوررمضانعلي، مسعود مصدق‌پور، شاهين لرپري زنگنه، آرين غلامي و سيدخليل موسوي در رده‌هاي بعدي جاي گرفته‌اند.
در بخش استاندارد شطرنج‌بازان دختران ايران، سارا سادات خادم‌الشريعه در صدر جدول قرار دارد. آتوسا پوركاشيان و غزل حكيمي فرد در رده‌هاي دوم و سوم ايستاده‌اند. مبينا علي نسب، ميترا حجازي‌پور، هانيه خلجي، مينو عسگري‌زاده، درسا محمدابراهيم خان ابري، آناهيتا زاهدي فر و انوشا مهديان در رده‌هاي بعدي جاي گرفتند.
ايران در اين ماه همچنان با ميانگين ريتينگ 2555 در رده بيست‌وپنجم جهان قرار گرفته است. كشورمان در ابتداي سال 2015 با ميانگين 2479 در رده 51 جهان و ششم آسيا قرار داشت.
در بخش استاندارد مگنوس كارلسن قهرمان حال حاضر جهان با 2835 واحد ريتينگ در صدر برترين شطرنج‌بازان جهان در بخش استاندارد قرار دارد و فابيانو كاروانا آمريكايي با 2838 واحد ريتينگ در رده دوم ايستاده است.
در بخش استاندارد برترين شطرنج‌بازان بانوي جهان نيز هو يفان با 2662واحد همچنان صدرنشين است.
ورزشي ** 2052** 2024