تهران - ايرنا - رئيس دانشگاه پيام نور از رشد سهم آزمون هاي الكترونيكي و آنلاين اين دانشگاه نسبت به آزمون هاي كاغذي در نيمسال تحصيلي جاري خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا از دانشگاه پيام نور، محمدرضا زماني اظهار داشت: آزمون هاي الكترونيكي يكي از ويژگي هاي منحصر به فرد دانشگاه پيام نور است كه در اين روش نمره دانشجو بلافاصه پس از اتمام امتحان به وي اعلام مي شود.
وي افزود: امتحانات دانشگاه پيام نور براي همه دانشجويان در سراسر كشور به صورت متمركز و به دو شيوه الكترونيكي و كاغذي برگزار مي شود.
رئيس دانشگاه پيام نور تصريح كرد: اين دانشگاه در راستاي حفظ محيط زيست و صرفه جويي كاغذ، برگزاري آزمون هاي الكترونيكي را در تعداد محدودي از مراكز و واحدها آغاز و در نيمسال تحصيلي جاري توانست با افزايش 137 هزار نفر آزمون، از تعداد 397 هزار به تعداد 534 هزار نفر آزمون الكترونيكي، دست يابد.
زماني ادامه داد: دانشگاه پيام نور همواره توليد محتواي الكترونيكي و برگزاري آزمون هاي الكترونيكي را در اولويت برنامه هاي خود قرار داده است و در نظر دارد با افزايش تعداد اين آزمون ها هم در داخل و هم در خارج از كشور، آزمون هاي كاغذي را به طور كامل حذف كند.
به گفته رئيس دانشگاه پيام نور، ميزان رضايتمندي دانشجويان نيز از آزمون هاي الكترونيكي بسيار بالا است و در حال حاضر اين دانشگاه بيش از 3 ميليون نفر آزمون كاغذي و الكترونيكي برگزار مي كند.
**9489** 1200