كرمان - ايرنا - مديركل ثبت اسناد و املاك استان كرمان از روند رو به رشد صدور اسناد مالكيت كاداستري خبر داد و گفت: طي 9 ماهه امسال 68 هزار و 781 سند مالكيت تك برگ در اين استان به ثبت رسيده است.

رضا طالبي زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در اين رابطه افزود: آمار ثبت اسناد در سال جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته 28 درصد رشد را نشان مي دهد.
وي با اشاره به اينكه بازار مسكن ركود و ساخت و ساز در حوزه آپارتمان ها و ساختمان هاي ويلايي كاهش داشت گفت: در اين شرايط كاهش صدور اسناد مالكيت تك برگ پيش بني مي شد اما با تلاش همكاران روند صدور اسناد مالكيت تك برگ نسبت به ادوار گذشته رشد داشته است.
مديركل ثبت اسناد و املاك استان كرمان، يكي از دلايل رشد صدور اسناد مالكيت كاداستري را افزايش ميزان نقل و انتقالات به صورت رسمي در دفاتر اسناد رسمي عنوان و تصريح كرد: اين مهم نيز سبب رونق اقتصادي شده است.
طالبي زاده به مزاياي سنددار كردن املاك و نقش تثبيت مالكيت در دفاع از حقوق مالكين و تببين امتيازات انجام نقل و انتقال به صورت رسمي اشاره كرد و بيان داشت: طي سال هاي اخير به مدد اطلاع رساني شاهد گرايش جامعه به تنظيم اسناد رسمي هستيم.
وي با اشاره به اينكه راه اندازي حدود 40 سامانه الكترونيكي سبب صرفه جويي در مصرف كاغذ و هدر رفت منابع مالي شده است يادآورشد: روساي واحدهاي ثبتي و ستادي با صرفه جويي در زمينه هاي مختلف مي توانند نقش ارزنده اي را در حفظ حقوق بيت المال فراهم كنند.
طالبي زاده گفت: طي چند سال اخير با راه اندازي سامانه آرشيو الكترونيك و حذف دست نويسي دفاتر املاك، نيروهاي شاغل در بايگاني هاي ادارات ثبت و دفترنويسان دفاتر املاك آزاد و در ساير بخش ها مشغول به خدمت شده ‎اند كه اين مهم سبب افزايش سرعت خدمت رساني به شهروندان شده است.
مديركل ثبت اسناد و املاك استان كرمان به مزاياي نقل و انتقال املاك و مستغلات به صورت رسمي نيز اشاره كرد و افزود: نصب سامانه اخذ اثر انگشت در تمامي دفاتر اسناد رسمي سطح استان گامي بزرگ در احراز هويت مراجعه كنندگان و مقابله با هرگونه كلاهبرداري و سوء استفاده در جعل هويت و تنظيم اسناد جعلي جلوگيري مي شود.
وي آموزش كاركنان را جزو اولويت هاي كاري اداره كل ثبت اسناد و املاك استان كرمان برشمرد و يادآورشد: با مديريت و افزايش بهره وري نيروي انساني مي توان سرعت خدمت رساني به مردم را بيش از پيش بالا برد.
3029/9895