تهران- ایرنا- سرپرست دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشكیل اتحادیه خاص كانون های تبلیغاتی را مهمترین رویداد پیش رو این وزارتخانه برشمرد و گفت: در این زمینه باید وحدت رویه در تمام استان ها وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، مسعود اسعدی روز پنجشنبه در سیزدهمین همایش سراسری كارشناسان تبلیغات سراسر كشور با اشاره به اهمیت تبلیغات و جایگاه آن در كشور ما، اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به اینكه در اكثر موارد پیشرو بوده باید در امر تبلیغات نیز بتواند به این رتبه برسد.
وی به موضوع الكترونیكی شدن صفر تا صد ارائه مجوزها در دولت الكترونیك هم اشاره كرد و گفت: خوشبختانه این وزارتخانه در بین دیگر وزارتخانه ها به عنوان نخستین و پیشرو در ساماندهی مجوزها مطرح شده است.
سرپرست دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در عین حال تاكید كرد: امروز باید دست در دست هم با استعانت از خداوند متعال و بهره گیری از ظرفیت‌های موجود در زمینه سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارت بر اجرای قوانین، ضوابط و مقررات مرتبط با پخش و انتشار تبلیغات از رسانه‌های مختلف و به دنبال آن سامان بخشیدن به مراكز و كانون‌های آگهی و تبلیغاتی بتوانیم به نحو احسن گامهای اساسی و رو به جلو برداریم.
اسعدی در بخش دیگری از سخنان خود همچنین انجام تمهیدات لازم برای كاهش آثار مخرب تهاجم فرهنگی از طریق مقابله با تبلیغات شبكه‌های ماهواره‌ای فارسی‌‌زبان و اجرای سیاست‌های مربوط به ممنوعیت هرگونه همكاری افراد حقیقی و حقوقی در حوزه تبلیغات با شبكه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان ، ساماندهی و یكپارچه‌سازی اطلاعات مربوط به تبلیغات، ارتقای سطح تعامل و هماهنگی در حوزه تبلیغات با مراجع و مراكز ذی‌ربط، بهبود روش‌ها و اصلاح فرآیندها و اجرای صحیح سیاست‌های كلی نظام در حوزه تبلیغات، آسیب‌‎شناسی وضعیت تبلیغات كشور و بهره‌گیری از نتایج به دست‌آمده برای پیشبرد اهداف سازمانی و تقویت حوزه اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها و دستاوردهای دفتر به منظور توانمندسازی فعالان حوزه تبلیغات و ارتقای سطح آگاهی‌های تخصصی را از دیگر موارد عنوان كرد كه باید به عنوان شرح وظابف توسط این دفتر با یاری و همراهی همگان دنبال شود.
به گزارش ایرنا، دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزاری متمركز دو رویداد بزرگ تبلیغاتی را در دی امسال، در راستای سیاست‌ها و برنامه‌های خود برای همراهی با فعالان حوزه تبلیغات در دستور كار قرار داده است.
براین اساس، پانزدهمین نمایشگاه بین‏ المللی تبلیغات و بازاریابی در محل دائمی نمایشگاه بین‏المللی تهران از 12 تا 15 دی ماه، كانون‏های آگهی و تبلیغاتی، ارائه‏كنندگان خدمات و تولیدكنندگان كالاهای تبلیغاتی را گرد هم می‌آورد.
از سویی گردهمایی كارشناسان تبلیغات سراسر كشور نیز طبق برنامه و هماهنگیهای قبلی امروز گرد آمدند تا با بحث و تبادل به راهكارهای مشترك و سازنده در جهت ارتقا و رشد حوزه تبلیغات برای نیل به دستاوردهای مختلف گامهای موثر برداشته شود.
كانون‌ها و شركت‌های آگهی و تبلیغاتی در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، دانش و تجربه خود را در تولید و بازاریابی كالاها ، خدمات و تبلیغات به اشتراك خواهند گذاشت و تشكل‏های صنفی كانون‌های تبلیغاتی استان‌ها، زیرمجموعه‌هایی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و نیز شهرداری‌ها در كنار حضور شركت‌های تبلیغاتی خارجی، هم‌افزایی تازه‌ایی را تجربه خواهند كرد.
فراهنگ * 9266 * 1355