مهاباد - ايرنا - مدير شبكه بهداشت و درمان مياندوآب گفت: زن بارداري كه در روستاي سخت گذر «گوزلوي قره داغ» اين شهرستان در محاصره برف گرفتار شده بود با تلاش عوامل اين شبكه نجات يافت و به بيمارستان منتقل شد.

سهراب حيدري شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، افزود: اين زن باردار به علت بارش برف و كولاك و سخت گذر بودن مسير روستا پس از 6 ساعت تلاش بي وقفه توسط گروه درماني مركز بهداشت و با همكاري راهداران اين شهرستان به بيمارستان فاطمه زهرا (س) مياندوآب منتقل شد و هم اكنون تحت نظر پزشكان مربوطه در بخش زنان و زايمان قرار دارد.
وي از فراهم شدن مكان اسكان براي بانوان باردار روستاهاي مناطق كوهستاني و سخت گذر اين شهرستان خبر داد و گفت: اين مكان ها در ساختمان ستاد شبكه بهداشت و درمان و بيمارستان فاطمه زهرا (س) ايجاد شده و به تمام امكانات رفاهي مجهز است.
حيدري با بيان اينكه اسامي زنان باردار در مناطق روستايي سخت گذر و برفگير اين شهرستان از قبل مشخص شده است، گفت: در روستاهاي مناطق دورافتاده به ويژه در بخش «باروق» كه در مواقع بارش برف، امكان تردد و رفت و آمد به آنها با مشكل مواجه مي شود، زناني كه موعد زايمان آنها نزديك شده باشد به اين مكان منتقل مي شوند.
وي با اشاره به اينكه در اين مكان، مراقبت و خدمات لازم به بانوان باردار ارايه مي شود، افزود: تمهيدات لازم براي همراه يا يكي از اعضاي خانواده اين بانوان باردار در اين مكان ها نيز پيش بيني شده است.
حيدري گفت: با بارش برف و مسدود شدن راه هاي مواصلاتي امكان دسترسي بيماران به بيمارستان ها محدود مي شود بنابراين براي اينكه از بروز خطر براي بانوان باردار جلوگيري شود، اين امكان براي آنان فراهم شده است.
به گزارش ايرنا، روستاي گوزلوي قره داغ از توابع بخش باروق در 100 كيلومتري مياندوآب واقع شده است كه با بارش برف راه دسترسي به اين روستا بسته و موضوع تردد را براي اهالي آن مشكل مي كند.
مياندوآب با بيش از 277 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي واقع است.
9871/6185/3072