رشت - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت با اشاره به اهمیت نقش تعالیم دینی در زندگی ، بر ضرورت اهتمام بیشتر آموزش‌دهندگان آموزه های دینی به مردم تاكید كرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه این هفته رشت در مصلی امام خمینی (ره) به تأكیدات دین مبین اسلام مبنی بر لزوم دقت والدین در آموزش موارد تربیتی به فرزندان متناسب با آداب اسلامی اشاره و اظهار كرد: فرزندان امروز ، صاحب مسئولیت های جامعه اسلامی در فردا هستند و باید به موضوع مهم اثر تربیت آنان در آینده توجه داشته باشیم.
وی شكل گیری مدینه فاضله را در دوران زعامت پیامبر (ص) و ائمه معصومین (ع) دانست و ادامه داد: در زمان غیبت، عالمان دینی وظیفه آشناكردن امت با قوانین تریبیتی دینی را بر عهده دارند و مردم نیز باید با آموزش های دینی آشنا شده و بدانها عمل كنند.
امام جمعه رشت افزود: پایه های یك جامعه سالم در سایه انسان هایی شكل می گیرد كه تربیت شده مكتب اسلام باشند.
آیت الله فلاحتی در بخش دیگری از سخنانش با یادآوری كشف حجاب در دوران رضاخان در دی ماه به دنبال سفر او به تركیه خاطرنشان كرد: رضاخان متأثر از فرهنگ غرب، حجاب را عامل عقب‌ماندگی ایران می دانست و ترویج بی حجابی در جامعه از سوی او ، نمونه ای از انحراف در جامعه به دلیل تربیت غیر اسلامی است.
وی همچنین خواستار توجه بیشتر بانوان و دختران امروز به موضوع حجاب شد و با قدردانی از دخترانی كه چادر را به عنوان حجاب برگزیده اند، خواستار تبلیغ آموزه های دینی بر اساس منطق شد.
آیت الله فلاحتی به در پیش بودن 19 دی ماه و سالروز قیام خونین مردم قم اشاره كرد و آن را حماسه ای بزرگ و با شكوه دانست و گفت: در سال ۸۸ نیز مردم ایران به ویژه گیلان مانند ۱۹ دی ماه سال ۱۳۵۶ درك و شناخت صحیحی از جریان ها داشتند و توانستند كاخ قدرت های سلطه گر را به لرزه درآورند.
وی با اشاره به اینكه نظام سرمایه داری غرب در حال افول است، اظهار كرد: دنیا به این نتیجه رسیده ایران اسلامی برنده عرصه های جهانی است.
امام جمعه رشت در خاتمه سخنانش به ۱۴ دی ماه روز جهاد كشاورزی اشاره و اضافه كرد: بخش هایی از منابع بودجه ای گیلان باید برای تامین آب و توسعه كشاورزی استان اختصاص داده شود ضمن اینكه امیدوارم با تلاش مسئولان شاهد استفاده بهینه از منابع آب، خاك و كشاورزی گیلان باشیم.
1881/2007