كامبيز لقماني مقدم روز يكشنبه در مصاحبه با خبرنگار ايرنا افزود: ساخت پل روگذر با هدف رفع تقاطع راه آهن ايران و جمهوري آذربايجان با محور ارتباطي آستارا-اردبيل و گذر ايمن خودروها از فراز خط ريلي، در ارديبهشت ماه امسال با سرمايه گذاري جمهوري آذربايجان آغاز شده بود.
تقاطع ريل با جاده آستارا - اردبيل، باعث كندي تردد و ترافيك خودروها در گذر از تقاطع مي شود و رانندگان، بخصوص در روزهاي تعطيل و گردشگرپذير، از تاخير عبور خودروها از آن گلايه مي كنند.
معاون برنامه ريزي و امور عمراني فرماندار آستارا همچنين بيان كرد: طول پل 900، عرشه آن 100، هر يك از سطوح طرفين شيب دار آن 400، ارتفاع پل 12 و عرض آن 23 متر خواهد بود و پيش بيني مي شود در سال آينده به بهره برداري برسد.
لقماني مقدم ادامه داد: با افتتاح اين پل، خودروهاي محور ارتباطي آستارا - اردبيل از روي آن عبور خواهند كرد و رفت و آمد قطارهاي خارجي به بارانداز راه آهن آستارا، مانعي براي محور آستارا - اردبيل ايجاد نخواهد كرد.
او اظهار كرد: حدود 400 نفر در عمليات اجرايي پل روگذر، بارانداز و خط ريلي آستارا مشغول به كار هستند و 60 تا 70 درصد آنها بومي و بقيه به تناسب نوع تخصص و كار فني، غيربومي هستند.
وي راه آهن آستارا-آستارا را براي ايران و منطقه بابركت توصيف و آينده آستارا را با توجه به نقش آن خط ريلي در حمل و نقل منطقه اي، روشن ارزيابي كرد.
به گزارش ايرنا بعد از افتتاح رسمي راه آهن آستارا - آستارا بين ايران و جمهوري آذربايجان در اوايل سال جاري، روزانه قطارهاي باري جمهوري آذربايجان و روسيه از اين مسير به بارانداز آستارا در گيلان وارد و بار آنها با كاميون ها به صورت حمل و نقل تركيبي به نقاط مختلف ايران منتقل مي شود.
شهرستان مرزي بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعيت در منتهي اليه غرب استان گيلان و همسايگي جمهوري آذربايجان قرار دارد و محور ارتباطي آستارا - اردبيل، از مسيرهاي پرتردد شمال و جاده هاي ارتباطي استان هاي گيلان و اردبيل است.
7124/2007
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹
آستارا - ايرنا - معاون امور برنامه ريزي و عمراني فرماندار آستارا گفت: ساخت پل روگذر تقاطع راه آهن اين شهرستان 45 درصد پيشرفت فيزيكي دارد و عمليات اجرايي آن، بدون وقفه و با پيگيري مستمر ادامه دارد.