تهران - ايرنا - رئيس كميته علمي كنفرانس بين المللي گردشگري و معنويت با اشاره به اينكه يكي از راه هاي برون رفت از تحريم، گردشگري است، افزود: دانشگاه در خصوص گردشگري معنوي ايده پردازي مي كند تا سازمان هاي اجرايي به درستي از اين ايده ها استفاده كنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ايرنا، محمد حسين ايماني خوشخو امروز (دوشنبه) در نشست خبري سومين كنفرانس بين المللي گردشگري و معنويت در دانشگاه علم و فرهنگ اظهار داشت: تمامي برنامه ريزان به دنبال جايگزيني منابع پايه اي محكم به جاي نفت هستند، از همين رو گردشگري مي تواند به يكي از مهم ترين منابع تبديل شود.
وي افزود: گردشگري در كشور ما به علت شرايط اجتماعي و فرهنگي خاص و متفاوت بايد به گونه اي باشد كه مورد قبول ساير مسلمانان جهان واقع شود.
رئيس كميته علمي كنفرانس بين المللي گردشگري و معنويت با اشاره به لزوم توسعه گردشگري معنوي در كشور يادآور شد: جريان معنويت و گردشگري اهميت بسياري دارد؛ چرا كه روحيه انسان بسيار جلوتر از ذهن او حركت مي كند و عامل محرك انسان در سفر روح است.
خوشخو با اشاره به اينكه يكي از راه هاي برون رفت از تحريم، گردشگري است، افزود: دانشگاه در خصوص گردشگري معنوي ايده پردازي مي كند تا سازمان هاي اجرايي به درستي از اين ايده ها استفاده كنند.
وي خاطر نشان كرد: در قم نهادهاي جامعه المصطفي، جامعه المرتضي، مسجد جمكران و حرم حضرت معصومه اقدامات موثري در راستاي بهبود صنعت گردشگري معنوي در كشور انجام داده اند.
خوشخو افزود: گردشگري يك عبادت است كه حتي در ميان علما نيز پذيرفته شده؛ چر اكه در قرآن به طور مكرر انسان را به سفر سفارش كرده اند.
بيش از 50 مقاله به دبيرخانه همايش بين المللي گردشگري و معنويت رسيده است كه از اين بين آنها 19 مقاله ايراني و 3 مقاله خارجي ارائه مي شود.

** برگزاري دو كارگاه آموزشي در همايش گردشگري معنوي
منوچهر جهانيان رئيس دانشكده گردشگري دانشگاه علم و فرهنگ نيز در ادامه اين نشست، درباره اهميت گردشگري معنوي اظهار داشت: گردشگران بين المللي توجهي بسيار بيشتر از جنبه هاي مادي و تفريحي به سفر دارند.
وي افزود: با توجه به اهميت گردشگري معنوي دو كارگاه آموزشي اخلاق، صلح و آموزش گردشگري و كارگاه برنامه ريزي و توسعه گردشگري در همايش 20 دي ماه برگزار مي شود.
به گزارش ايرنا، سومين كنفرانس بين‌المللي گردشگري و معنويت با عنوان «معنويت، راهي براي تحقق گردشگري پايدار» 20 دي ماه امسال با حضور اساتيد داخلي و خارجي در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار مي‌شود.
**9491**1584