شاهرود- ايرنا- فرماندار شاهرود گفت: در سفر رياست جمهوري ، ساخت يك مجتمع فرهنگي- هنري با اعتبار 400 ميليارد ريال در شاهرود به تصويب رسيد.

به گزارش ايرنا، محمد كرم محمدي دوشنبه در گردهمايي با حضور جمعي از فعالان فرهنگ و هنر شهرستان شاهرود در سرسراي ولايت فرمانداري ويژه اين شهرستان افزود: در صورت اختصاص زمين، عمليات اجرايي ساخت اين مجموعه آغاز مي شود.
وي افزود: اين مركز فرهنگي و هنري شامل بخش هاي گوناگوني مانند سالن هاي سينما، آمفي تئاتر و رستوران است.
وي انتقاد هنرمندان از شركت نكردن مسوولان در انجمن هاي فرهنگي را بجا و درست دانست و گفت: توجه به فرهنگ بومي بايد در بين مسوولان بسيار جدي تر و پررنگ تر از فرهنگ وارداتي باشد چرا كه گاهي ضربه هايي كه به فرهنگ وارد مي شود، جبران ناپذير است.
معاون استاندار سمنان با بيان اينكه براي كمك به انجمن ها و تشكل هاي فرهنگي بومي بايد در ارائه پروانه آن ها را در اولويت قرار داد، تصريح كرد: توجه نكردن به موضوعات فرهنگي و هنري باعث مي شود شبكه هاي مجازي جاي فرهنگ اصيل ايراني را بگيرند.
محمدي يادآور شد: در آستانه چهلمين سال پيروزي انقلاب اسلامي، با كمك انجمن هاي علمي، فرهنگي و هنري مي توان زمينه هاي افزايش نشاط را در جامعه ايجاد كرد.
وي همچنين به برگزاري شانزدهمين نمايشگاه كتاب استان به ميزباني شاهرود هم اشاره كرد و افزود: شكسته شدن ركورد خريد كتاب در اين نمايشگاه بيانگر فرهنگ غني مردم شاهرود، شهر عالمان دين و اخلاق است.
در اين نشست همچنين مديركل صدا و سيماي مركز سمنان ماندگاري انديشه را در گرو استفاده از ابزار هنر دانست و گفت: قرآن كريم بارزترين مثال در اين زمينه است چرا كه با بهره گيري از هنر قصه گويي، موضوعات را براي مخاطبان توضيح داده است.
حجت الاسلام مصطفي توكليان رعايت چهارچوب هاي هنري در دوران هاي مختلف را زمينه ساز ماندگاري فرهنگ ايراني در دنيا برشمرد و تصريح كرد: با وجود شاعران و حماسه پردازان بسيار در طول تاريخ، اما افرادي چون حافظ و فردوسي ماندگار شدند و اين امر نشان دهنده فرهنگ و هنر غني مردم ايران است.
به گزارش ايرنا، اختصاص يك روز در هفته براي معرفي شهرستان هاي استان در صدا و سيما و راه اندازي راديوي محلي براي تقويت گويش هاي منطقه اي از جمله خواسته هاي هنرمندان از مديركل صدا و سيما بود.
در شهرستان شاهرود10 انجمن فرهنگي و هنري فعال و 50 كانون فرهنگي و هنري مساجد زير نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي كار مي كنند.
7359/6167