پكن- ایرنا- خبرگزاری یونهاپ كره جنوبی گزارش كرد یك قطار حامل مقام های كره شمالی، امشب (دوشنبه شب) از منطقه مرزی داندونگ كره شمالی وارد چین شده است.

به گزارش ایرنا این خبرگزاری احتمال داده است قطار مذكور حامل 'كیم جونگ اون' رهبر كره شمالی باشد كه بار دیگر به چین سفر كرده است.
با این وصف هیچ سندی مبنی بر اینكه رهبر كره شمالی مسافر این قطار باشد وجود ندارد ولی تدابیر امنیتی كه برای عبور قطار در نظر گرفته شده است نشان می دهد این ترن حامل شماری از مقام های ارشد كره شمالی است.
بر اساس گزارش موجود قطار ساعت 22 امشب از خط مرزی منطقه داندونگ بین چین و كره شمالی عبور كرده و در میان تدابیر امنیتی وارد خاك چین شده است.
پیش از ورود قطار ده ها دستگاه ها از خودروهای پلیس و نیروهای امنیتی مناطق مرزی، حوالی محل عبور قطار را مسدود كرده بودند كه به محض ورود آن به خاك چین همه راه های مسدود به روی عموم خودروها باز شد.
'كیم جونگ اون' رهبر كره شمالی سال 2018 میلادی سه بار به چین سفر كرد و با 'شی جین پینگ' رییس جمهوری خلق چین درباره راه های گسترش همكاری های دو كشور دیدار و گفت و گو كرد.
احتمال داده می شود با توجه به اینكه رهبر كره شمالی برای دیدار با رییس جمهوری آمریكا آماده می شود، دیدار دیگری از پكن برای هماهنگ كردن مواضع دو كشور انجام دهد.
آساق**231**1904**