چابهار - ايرنا - كلنگ ساخت مدرسه سه كلاسه خيرساز با حضور معاون عمراني فرمانداري، بخشدار مركزي و شماري از فرهنگيان در روستاي رمضان از توابع بخش مركزي نيكشهر به زمين زده شد.

مدير آموزش و پرورش نيكشهر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اين مدرسه به همت خير ساكن تهران و مشاركت مردم محلي با اعتباري بالغ بر 250 ميليون تومان در مدت چهار ماه ساخته مي شود.
ساره باور افزود: اين دبستان با سه كلاس درس، ديواركشي و 2 چشمه سرويس بهداشتي در زميني به مساحت 171متر مربع ساخته مي شود.
وي بيان كرد: شهرستان نيكشهر از نظر فضاي آموزشي مشكلات فراواني دارد كه نياز است اداره كل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس سيستان و بلوچستان و خيران براي استاندارد سازي مدارس فرسوده و ساخت مدرسه جديد همت كنند.
مدير آموزش و پرورش نيكشهر با قدرداني از تلاش خيران در ساخت مدارس خاطرنشان كرد: فضاي آموزشي مناسب موجب ارتقاي كيفيت آموزشي و ايجاد انگيزه و نشاط به دانش آموزان براي فراگيري بهتر علم و دانش مي شود.
وي ادامه داد: هم اينك 15 هزار و 421 دانش آموز در بخش مركزي نيكشهر مشغول به تحصيل هستند و بيش از هزار نفر پرسنل اداري و آموزشي نيز كار تعليم و تربيت آنان را برعهده دارند.
به گزارش ايرنا شهرستان نيكشهر داراي 13 هزار و 410 كيلومتر مربع وسعت، 141 هزار نفر جمعيت، 395 روستا، چهار بخش مركزي، بنت، لاشار و آهوران، سه شهر نيكشهر، اسپكه و بنت و 11 دهستان است.
نيكشهر از شمال به شهرستان هاي ايرانشهر و دلگان، شرق به شهرستان هاي قصرقند و سرباز، از جنوب به كنارك و چابهار، غرب به شهرستان فنوج و استان هرمزگان محدود است و در 510 كيلومتري جنوب زاهدان مركز استان سيستان و بلوچستان قرار دارد.
3043**3213