اهواز – ايرنا- رييس كميسيون فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شوراي اسلامي شهر اهواز با اشاره به اينكه نگهداري سراهاي محله از ساخت آنها مهم تر است گفت: محله هاي كمي در كلانشهر اهواز را مي توان يافت كه بافت و هسته مركزي آنها متناسب با يك الگوي درست رشد كرده باشند.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام موسي پور روز چهارشنبه در آيين افتتاح فرهنگسراي كوي رمضان اهواز با اشاره به وجود بازارچه، سراي محله، مسجد و پارك موجود در كوي رمضان، گفت: اين يك فرصت براي ساكنان منطقه است كه از فضاي موجود استفاده كنند.
اين عضو شوراي شهر اهواز با بيان اينكه ساخت كتابخانه هاي عمومي و فرهنگسراها در دستور كار شوراي پنجم قرار دارد خاطرنشان كرد: بهسازي خانه نجوم، افتتاح فرهنگسراي كيانشهر و پارك شهروند بخشي از اقدامات صورت گرفته در اين راستا بوده است.
وي با انتقاد از وجود محروميت در مناطقي همچون عين 2 گفت: تاكنون 2 فرهنگسرا در دوره شوراي پنجم افتتاح شده و فرهنگسراي عين 2 نيز پيشرفت 90 درصدي دارد اما با اين وجود همچنان ناتمام است اگر مسكن و شهرسازي توان ساخت ندارد به شهرداري و خود مردم واگذار كند.
موسي پور با بيان اينكه هزينه در فرهنگ، قطعا سرمايه گذاري است افزود: ساخت يك فرهنگسرا در محله ملاشيه نيز در دستور كار قرار دارد.

** هيات امنايي بودن ويژگي مهم سراهاي محله
معاون فرهنگي و رييس سازمان فرهنگي اجتماعي شهرداري اهواز نيز هيات امنايي بودن را مهم ترين ويژگي سراهاي محله دانست و گفت: اين كار در واقع واگذاري سراهاي محله به خود مردم است.
احمد سراج با اشاره به اينكه زنان كوي رمضان مشاركت فعالي در حوزه اجتماعي و ورزشي دارند يادآور شد: در نقاط مختلف شهر اهواز از جمله كوي رمضان مكان هايي براي ورزش صبحگاهي بانوان در نظر گرفته شده است و روزانه بالغ بر 200 خانم از اين محله در برنامه هاي ورزشي شهرداري شركت مي كنند.
وي تصريح كرد: سراهاي محله نقش مهمي در مشاركت هاي اجتماعي و افزايش نشاط هاي اجتماعي دارند، سراي محله در كوي رمضان شامل چهارده بخش از جمله بهداشت، فناوري، پژوهش، بازي، كتابخانه و قران است كه هركدام از آنها يك خانه نام گرفته اند.
به گفته سراج خانه سلامت سراي محله ميزبان كساني خواهد بود كه در حوزه سلامت مي توانند به مديريت شهري كمكي كنند همچنين خانه بازيافت سراي محله، در آموزش تفكيك زباله به شهروندان كمك مي كند.
سراي محله كوي رمضان در مساحت 2هزار و صد متر و در سه طبقه امروز افتتاح شد.
9887/6064