«اميرحسين قناتي» امروز در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي ايرنا افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت با پافشاري بر مواضع پيشين خود، مخالف واردات اتوبوس هاي دست دوم به كشور است.
به گفته اين مسئول، توان ساخت داخل اتوبوس در كشور وجود دارد و در صورت تامين منابع مالي، شركت هاي خودروساز آماده ساخت، تامين و تحويل آنها هستند.
قناتي خاطرنشان كرد: دولت در طرح نوسازي ناوگان فرسوده تجاري تا 50 درصد قيمت خودرو را تقبل كرده است و اگر بتوان در تامين باقي مانده قيمت با تامين تسهيلات يا آورده نقدي متقاضيان اقدام هايي انجام داد، بطور حتم شركت هاي خودروساز داخلي قادر به ساخت اتوبوس هستند.
به گزارش ايرنا، بررسي آمارهاي وزارت صنعت نشان مي دهد توليد اتوبوس در 9 ماهه امسال با كاهش 60.2 درصدي در مقايسه با مدت مشابه پارسال به 523 دستگاه كاهش يافت.
در آذرماه امسال 12 دستگاه اتوبوس و 148 دستگاه ميني بوس و ميدل باس در شركت هاي خودروساز توليد شد.
مشتريان و خريداران اصلي اتوبوس ها سه گروه سازمان شهرداريهاي وزارت كشور، شهرداريها و شركت تعاوني اتوبوسراني هستند.
اسفندماه پارسال پروژه نوسازي ناوگان فرسوده سنگين كشور با حضور رييس جمهوري كليد خورد؛ برنامه دولت براي نوسازي اين ناوگان، پرداخت تسهيلات بانكي به دارندگان خودروهاي فرسوده است.
شمار خودروهاي جايگزين شده در سه سال اجراي طرح 202 هزار و 500 دستگاه و منابع اختصاص يافته از سوي دولت معادل قطعات منفصله خودرو (بيش از هفت ميليارد دلار) برآورد شده است.
در اين طرح، سهم تسهيلات بانكي 212 هزار و 600 ميليارد ريال و آورده متقاضي 183 هزار ميليارد ريال خواهد بود.
اقتصام*3065*1961*2025
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳
تهران- ايرنا- مديركل دفتر صنايع خودرو و نيرو محركه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بزرگترين مشكل شركت هاي خودروساز براي ساخت اتوبوس تامين نقدينگي است كه بايد از سوي شركت هاي حمل و نقلي و سازمان شهرداري ها انجام شود.