كاشان - ايرنا - فرماندار ويژه كاشان گفت: اين شهرستان داراي 88 قهرمان ملي مي باشد و ورزشكاران در بسياري از رشته‌ها رتبه هاي نخست استان را دارند اما با تاسف سرانه ورزشي در مقايسه با شهرستان‌ها به نسبت پايين تر است.

علي اكبر مرتضايي پنجشنبه شب در همايش قدرداني از قهرمانان و حاميان ورزش كاشان با حضور وزير ورزش و جوانان افزود: وجود 90 هزار دانش آموز و دانشجو، قرار گرفتن بين تهران و اصفهان به عنوان قطب هاي مهم ورزش كشور و در نظر گرفتن بحث گردشگري ورزشي، نشان دهنده ضرورت نگاهي ويژه به ورزش اين خطه مي باشد.
وي ارتقاي جايگاه اداره ورزش و جوانان كاشان به معاونت مديركل را خواستار شد و افزود: نخستين خانه ورزش كشور سال 92 در روستاي آزران از توابع اين شهرستان راه اندازي شد و دهه مبارك فجر امسال نيز 76 خانه ورزش به بهره برداري مي رسد.
فرماندار كاشان همچنين كمبود فضاي ورزشي بانوان، نبود ساختمان اداري مناسب براي اداره ورزش و جوانان و هيات‌هاي ورزشي و ارتقا نيافتن سطح علمي مربيان به علت مشكلات مالي را از جمله مشكلات حوزه ورزش اين شهرستان برشمرد.
نماينده مردم شهرستان‌هاي كاشان و آران و بيدگل در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين همايش گفت: با وجود اينكه كاشان پس از اصفهان دومين شهرستان استان محسوب مي شود اما در وزارت ورزش و جوانان با شهرستان هاي كوچك تفاوتي ندارد.
سيد جواد ساداتي‌نژاد اضافه كرد: سرانه ورزشي كاشان به همراه فضاهاي ورزشي آموزش و پرورش 30 سانتي متر مي شود كه اين شهرستان را در رتبه بيست و چهارم استان اصفهان قرار مي دهد.
وي در ادامه نيز كاشان را مردمي عنوان كرد و يادآور شد: 200 ميليارد ريال تا كنون از سوي حاميان براي ورزش اين شهرستان هزينه شده است.
نزديك به 300 هزار ورزشكار زن و مرد در قالب 50 هيات و يك هزار و 300 باشگاه ورزشي در استان اصفهان فعاليت دارند.
6136/8123