سنندج - ايرنا - رئيس ثبت احوال سقز گفت: امسال ثبت واقعه ازدواج جوانان در اين شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13 درصد كاهش و طلاق نيز سه درصد افزايش داشته است.

جمال عليزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: در 9 ماه منتهي به آذر ماه يك هزار و 354 مورد ازدواج و 495 طلاق در سقز ثبت شده است.
وي با بيان اينكه ميانگين سن ازدواج در مردان حدود 30 و در زنان 25 سال است، افزود: ميانگين طلاق در سقز در بين مردان 35 و در ميان زنان نيز 31 سال است.
رئيس ثبت احوال سقز يادآور شد: نسبت جنسي ولادت دختر در اين شهرستان 100 و نوزادان پسر 107 واقعه است.
عليزاده با اشاره به اينكه اين آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته كاهش 6 درصدي را نشان مي دهد، اضافه كرد: در اين مدت 776 وفات نيز در سقز روي داده كه نسبت به سال گذشته 4 درصد كاهش يافته ضمن اينكه ميانگين سني وفات مردان 66 سال و زنان 70 سال بوده است.
وي بيشترين فراواني اسم پسران را به ترتيب محمد، ايهان، آراد، آرسام و ساميار و دختران را نيز باران، آنيا، نيلا، سوژين و مهنا اعلام كرد و گفت: تنها اسمي كه به هيچ عنوان قابل تغيير نيست محمد بدليل شان و بزرگي آن است و بقيه اسامي تا حدودي قابل تغيير هستند.
عليزاده در خصوص صدور كارت هاي هوشمند ملي نيز يادآور شد: تاكنون در سقز 148 هزار كارت شناسايي هوشمند صادر شده و اميدواريم تا پايان امسال اين كارت براي تمام واجدين شرايط در اين شهرستان صادر شود.
شهرستان سقز با بيش از 168 هزار نفر جمعيت به عنوان دومين شهرستان پر جمعيت استان كردستان در 190 كيلومتري شمال سنندج مركز اين استان واقع شده است.
7345/9102