تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲

همدان- ايرنا- كارشناس اداره كل هواشناسي همدان گفت: با ورود سامانه بارشي از غرب استان و فعاليت موج ناپايدار، بارش باران و ريزش برف همدان را فرا مي گيرد.

سيد محسن موسوي روز يكشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: با توجه به خروجي مدل هاي پيش يابي، آسمان بيشتر مناطق استان همدان در 24 ساعت آينده ابري، همراه با بارش باران و ريزش برف و وزش باد پيش بيني مي شود.
وي اظهار داشت: اوج فعاليت سامانه از امشب آغاز و تا بعد از ظهر دوشنبه ادامه دارد و از بعد از ظهر فردا به دليل وزش باد شديد، احتمال كولاك در گردنه ها و جاده هاي كوهستاني وجود دارد.
موسوي با بيان اينكه در برخي از نقاط امكان آبگرفتگي معابر وجود دارد، عنوان كرد: در پي فعاليت اين سامانه دماي شبانه (كمينه دما) بين چهار تا هشت درجه سانتي گراد كاهش مي يابد.
كارشناس اداره كل هواشناسي همدان اضافه كرد: كمينه دماي هواي همدان در 24 ساعت گذشته 2درجه سانتيگراد زير صفر و بيشينه دماي اين شهر 9 درجه سانتيگراد بالاي صفر گزارش شده است.
وي افزود: نهاوند و اسدآباد با 10 درجه سانتيگراد بالاي صفر گرمترين و فامنين با سه درجه سانتيگراد زير صفر به عنوان سردترين شهر استان در 24 ساعت گذشته گزارش شدند.
آب و هواي استان همدان در نتيجه وجود كوه هاي مرتفع، رودخانه ها و پستي و بلندي هاي زياد به شدت متغير است و زمستان هاي سرد، پر برف و باران و تابستان هاي معتدل دارد.
9904/2090