اروميه - ايرنا - مديرعامل سازمان منطقه آزاد ماكو گفت:‌ بودجه شهرستان پلدشت در سال آينده با 50 درصد افزايش به 150 ميليارد ريال مي رسد.

به گزارش ايرنا، غلامرضا سليماني روز يكشنبه در شوراي اداري پلدشت بيان كرد: اين شهرستان مستعد درآمدزايي است و نه تنها نبايد مشكل اقتصادي و معضل اشتغال داشته باشد بلكه توانايي اين را دارد كه در اقتصاد استان نيز تاثير مثبت بگذارد.
وي با اشاره به تعامل و احترام متقابل اهل تسنن و تشيع در اين منطقه ادامه داد: پلدشت، شوط و ماكو پرچم دار همگرايي اقوام و اديان است و اين امر را مردم با فرهنگ اين منطقه به خوبي اثبات كرده اند.
وي به همكاري تنگاتنگ سازمان منطقه آزاد ماكو با استانداري و فرمانداران شهرستان ها اشاره كرد و افزود: همكاران سازمان منطقه آزاد رقيب مسوولان استاني و شهرستاني نيست و همه ما بايد براي توسعه منطقه بكوشيم.
مديرعامل سازمان منطقه آزاد ماكو اضافه كرد: شايسته نيست بعد از گذشت 40 سال هنوز ما در روستاها مشكل آب شرب و گاز داشته باشيم و بايد به صورت ويژه اين مشكلات برطرف شود.
سليماني از آغاز مطالعات راه آهن از مسير جلفا - پلدشت و چشمه ثريا خبر داد و گفت: در اين راستا، كارگروه مشترك با راه آهن ايجاد شده و سال آينده عمليات اجرايي آن آغاز مي شود.
وي به اتمام طرح هاي حوزه راه منطقه آزاد ماكو تا پايان شهريور سال آينده اشاره كرد و افزود: مشكل محور مرگنلر به پلدشت نيز با تخصيص 120 ميليارد ريال از محل بودجه دولتي برطرف شده و تعريض محور ترانزيتي يولاگلدي به پلدشت نيز در دستور كار قرار دارد.
به گزارش ايرنا، پلدشت در 47 كيلومتري غرب ماكو و شمالي ترين نقطه آذربايجان غربي واقع است و يكي از شهرهاي منطقه آزاد ماكو مي باشد.
7132/2093