بغداد - ایرنا - محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران یكشنبه شب در بغداد در نشستی صمیمی با رهبران فراكسیون اصلاح این كشور دیدار و گفت وگو كرد.

به گزارش ایرنا، ظریف و هیات همراه به اتفاق 'ایرج مسجدی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در نشستی با 'سیدعمار حكیم' رهبر جریان حكمت ملی و رئیس فراكسیون اصلاح و سازندگی با حضور جمعی از سران این فراكسیون، به بحث و گفتگو در خصوص مسائل مورد علاقه طرفین پرداختند.
در این نشست كه چندتن از رهبران این فراكسیون از جمله عمار حكیم و نیز ایاد علاوی نخست وزیر اسبق عراق درباره روابط بغداد - تهران و تحولات منطقه سخن گفتند.
ظریف نیز در این نشست با تجلیل از سید عمار حكیم و جایگاه و نقش خاندان بزرگ حكیم در عراق گفت: شما از خانداني هستید كه از دامن ملت عراق برخاسته است.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بعدازظهر یكشنبه در راس یك هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی برای انجام یك سفر چهار روزه وارد بغداد شد و مورد استقبال 'نزار خیرالله' قائم مقام وزیر امور خارجه عراق قرار گرفت.
وی پیش از دیدار با فراكسیون اصلاح و سازندگی، با 'عادل عبدالمهدی' نخست وزیر عراق نیز دیدار در خصوص روابط دوجانبه گفتگو كرد.
ظریف همچنین در مذاكراتی مفصل با 'محمدعلی حكیم' روابط دوجانبه و تحولات منطقه را بررسی و درپایان دیدار، بیانیه ای حاوی مواضع مشترك دو كشور صادر كردند.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار است همچنین با 'برهم صالح' رئیس جمهوری و 'محمد الحلبوسی' رئیس پارلمان عراق نیز دیدار و گفتگو كند.
شركت و سخنرانی در نشست بزرگ اقتصادی با حضور فعالان اقتصادی دو كشور در بغداد و نشست اقتصادی سرمایه گذاری ایران و عراق در شهر كربلا و همچنین سفر به اربیل و سلیمانیه در اقلیم كردستان عراق و دیدار و گفتگو با مقامات كرد عراقی از برنامه های سفر ظریف و هیات همراه به عراق است.
خاورم*2*353*380*