تهران -ايرنا - هيات راديو و تلويزيون فلسطين روز دوشنبه دفتر خود را در دمشق پايتخت سوريه با حضور مقامات رسمي فلسطيني و سوري افتتاح كرد.

به گزارش خبرگزاري آناتولي تركيه، احمد عساف رئيس راديو و تلويزيون فلسطين و اعضاي دو كميته اجرايي و مركزي سازمان آزاديبخش و جنبش فتح، سران گروه هاي فلسطيني و سفراء نيز در مراسم افتتاح اين دفتر حضور داشتند.
شماري از اهالي مطبوعات و هنرمندان سوري نيز در اين مراسم شركت كردند.
عساف در اين مراسم در سخناني، افتتاح دفتر تلويزيون فلسطين در دمشق را پلي براي تقويت كانال هاي ارتباطي و مناسبات با سوريه دانست.
وي افزود: سوريه همواره حامي و پشتيبان ملت و مسئله فلسطين بوده و هرگز از حمايت از آن دست نكشيده است.
رئيس راديو و تلويزيون فلسطين تصريح كرد: ما اينجا هستيم تا بگوييم حوادثي كه در سوريه رخ مي دهد و اخباري كه از مردم فلسطين در سوريه پوشش داده مي شود، براي ما هم است.
محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين پيشتر بارها خواستار حل بحران سوريه شده و طي سال هاي گذشته هيات هايي را براي بررسي اوضاع آوارگان فلسطين در سوريه به اين كشور اعزام كرده بود.
سوريه از اسفند ماه 1389 با بحران ناشي از اقدامات تروريستي مورد حمايت برخي كشورهاي غربي و عربي مواجه است.
برخي گروه هاي فلسطيني مانند جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) به دنبال آغاز بحران در سوريه با وجود حمايت هاي سوريه از آنان در سال هاي اخير به خاطر وابستگي هاي فكري به برخي طرف هاي درگير در بحران به سوريه پشت كرده و مجبور شدند تا از اين كشور خارج شوند.
برخي از گروه ها نيز مانند جنبش آزاديبخش فلسطين و جهاد اسلامي ضمن حمايت از سوريه موضع گيري هاي قاطعي در اين ارتباط داشتند و تاكنون نيز دفاتر آنان در سوريه فعال است.
خاورم**9329*1436*