تهران - ایرنا - باستان شناس و وزیر سابق باستان شناسی مصر با بیان این مطلب كه محل دفن كلئوپاترا در 30 كیلومتری استان اسكندریه تعیین شده است ،گفت: به زودی محل دقیق قبر و دفن وی شناسایی و اعلام می شود.

به گزارش عصر دوشنبه پایگاه خبری الیوم السابع، «زاهی حواس » افزود: جسد مومیایی شده «كلئوپاترا » ملكه مصر وژنرال رومی «مارك انتونیو» كه احتمالا با یكدیگر در یك قبر دفن شده اند به زودی یافت شود.
وی گفت: چیزی نمانده كه به محل قبر كلئوپاترا دست بیابیم چراكه در مسیر درستی حركت می كنیم لذا امیدواریم به زودی قبر آن دو را شناسایی كنیم.
وی تاكید كرد: در حال حاضر به خوبی می دانیم كجا را باید حفاری كنیم.
«كلئوپاترا »ملكه مصر كه 69 سال قبل از میلاد در خانواده سلطنتی فراعنه بطالمه در شهر اسكندریه متولد شد از فرزندان بطلمیوس سردار اسكندر مقدونی بوده است.
«حواس» باستان‌شناسی مصری كه مسؤولیت كاوش قبر كلئوپاترا ومارك آنتونیو را برعهده دارد پیش از این گفته بود: ابتدا تئوری دفن شدن آنها در یك مكان بررسی می‌شود.
وی افزود: این افسانه‌ی مصری حاكی از آن است كه ملكه‌ مصر و عاشق رومی او، در مقبره‌ای در ۳۰ كیلومتری بندر الكسندریا در شمال مصر دفن شده‌اند.
تاكنون دسترسی به این مقبره به‌دلیل آن ‌كه زیر آب بود، امكان نداشت اما باستان‌ شناسان بازه ‌كشی منطقه ،كاوش را در ماه نوامبر/ آبان آغاز كردند.
كارشناسان معتقدند كه ممكن است، در این مقبره تعداد زیادی سكه كه چهره ملكه روی آن‌ها حك شده باشد، كشف شوند.
«مارك آنتونی» در رم متولد شد او یك ژنرال نظامی و یكی از حامیان ژولیوس سزار به‌شمار می‌رفت.
فراهنگ ** 1453** 1355 **