تهران - ايرنا - دادگاه نظامي رژيم صهيونيستي در طول سه سال به بهانه هاي مختلف فلسطيني ها را با محكوميت هاي بي دليل سركوب كرده است.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا، تارنماي روزنامه هاآرتص با اشاره به اين موضوع افزود كه ارتش اسرائيل جزئياتي از تعداد فلسطيني هاي حاضر در دادگاه ها و علت حضور آنها ارائه مي دهد اما ساختار مشخصي براي محكوميت آنها ندارد.
به نوشته هاآرتص، درحاليكه گزارش هاي يك گروه حقوق بشري نشان مي دهد درك ساختار و يكنواختي در محكوميت هاي فلسطيني ها دشوار است.
بر اساس گزارش هاآرتص، در ابتداي دسامبر سال 2018 (آذر- دي) يك فلسطيني ساكن بيت عمر محكوم به پرتاب سنگ از فاصله اي نامشخص به سمت نيروهاي صهيونيستي شد. اين سنگ حتي به كسي يا چيزي هم برخورد نكرده بود اما اين شخص به شش ماه زندان و پرداخت جريمه نقدي حدود 550 دلار محكوم شد.
هاآرتص به محكوميت بي دليل ديگري اشاره مي كند؛ اواسط اكتبر 2018، يك مرد 45 ساله متهم به جرمي شد كه رژيم صهيونيستي آن را 'حمله تروريستي خصومت آميز' توصيف كرده است. وي با خانواده خود به گردش رفته بود و همراه خود يك اسلحه شكاري با يك تير داشت. او به دو ماه زندان و پرداخت جريمه نقدي حدود 820 دلار محكوم شد.
در اواخر نوامبر سال 2017 (آبان- آذر 96)، يك كودك فلسطيني محكوم به پرتاب سنگ به سوي سربازان اسرائيلي شد كه با ايستادن نزديك مدرسه اين كودك باعث آزردگي خاطر او شده بودند. اين كودك به مدت سه روز در زندان و همچنين محكوم به پرداخت جريمه 820 دلاري بود.
هاآرتص همچنين درباره يك سركوب ديگر عليه فلسطيني ها نوشت كه در آوريل 2017 (فروردين- ارديبهشت 96)، نوجواني از شهر بيت لحم براي ارائه كمك هاي مالي به خانواده زنداني هاي فلسطيني محكوم شد و علاوه بر 8 ماه حبس به همان ميزان كه پول به خانواده ها داده بود، جريمه نقدي شد.
اين روزنامه صهيونيستي مي نويسد: حداقل دستمزد در ميان مردم فلسطين معادل با چيزي حدود 400 دلار است.
هاآرتص در اين گزارش آورده است كه دادگاه نظامي اسرائيل در طول سه سال مجموعا 16 ميليون دلار فلسطيني ها را جريمه كرده است.
رژيم صهيونيستي با سياست هاي اين چنيني قصد دارد تا مردم مظلوم فلسطين كه سرزمين شان را اشغال كرده با حربه هاي مختلف مورد سركوب قرار دهد و تفاوت هاي آشكاري را بين اسرائيلي ها و فلسطيني هاي كرانه باختري قائل مي شود.
چندي پيش نيز جاده اي موسوم به 'جاده آپارتايد' در كرانه باختري بازگشايي شد كه يك ديوار حائل آن را به دو بخش تقسيم مي كند. اين جاده به گونه اي احداث شده كه يك قسمت از آن دسترسي به شهر قدس دارد و قسمتي كه به فلسطيني ها اختصاص داده شده به هيچ عنوان به آنها اجازه ورود به قدس را نمي دهد.
خاورم**3234**1586