تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱

زاهدان- ایرنا- رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی گفت: با وجود ظرفیت های بالای پزشكی و بهداشتی درمانی در كشور سهم ما از بازار گردشگری سلامت ناچیز است.

به گزارش ایرنا دكتر سعید هاشم زاده روز سه شنبه در كارگاه منطقه ای توسعه گردشگری در دانشگاه علوم پزشكی زاهدان اظهار داشت: رویكرد اصلی وزارت بهداشت نهادینه كردن روند جذب گردشگر سلامت به شكلی است كه گردشگر از مبدا مسیر حركت خود و محل دریافت خدمات را شناسائی و مشخص كند.
وی با بیان اینكه هر گردشگر سلامت حدود چهار برابر یك گردشگر عادی در كشور مقصد هزینه می كند، گفت: صنعت گردشگری سلامت در دنیا در سال گذشته میلادی حدود 439 میلیارد دلار چرخش مالی داشته یعنی چیزی حدود 11 میلیون نفر كشور خود را به قصد دریافت خدمات درمانی ترك كرده اند.
رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت با تاكید بر لزوم برنامه ریزی برای ارائه خدمات به افراد همراه بیماران گفت: بیش از 80 درصد گردشگران سلامت با حداقل یك نفر همراه به كشور مقصد سفر می كنند و به همین دلیل لازم است برای این همراهان نیز برنامه ریزی مطلوبی داشته باشیم.
دكتر هاشم زاده افزود: هم اینك كشورهای تایلند، سنگاپور، هندوستان، مجارستان، آمریكا و كانادا بیشترین سهم را در بازار گردشگری سلامت دارند.
وی با بیان اینكه با وجود ظرفیت های بالای بهداشتی درمانی در كشور سهم ایران از بازار گردشگری سلامت ناچیز است گفت: كشورهای افغانستان، عراق، آذربایجان، پاكستان و عمان كشورهای اول در اعزام گردشگر سلامت به ایران هستند.
7316 **6081