جيرفت - ايرنا - مديركل راه و شهر سازي جنوب كرمان گفت: طي 40 سال گذشته از عمر انقلاب 2 هزار و 20 كيلومتر راه آسفالته روستايي در هفت شهرستان جنوبي استان كرمان ايجاد شده است.

محمد ساردويي شامگاه چهارشنبه با حضور در غرفه خبرگزاري جمهوري اسلامي در ششمين نمايشگاه استاني كتاب جنوب كرمان در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: پس از انقلاب شكوهمند اسلامي ايران همواره شاهد پيشرفت در ابعاد مختلف به ويژه زيرساخت ها بوده ايم.
وي ادامه داد: هم اكنون به بركت پيروزي انقلاب، 217كيلومتر بزرگراه در هفت شهرستان جيرفت، عنبرآباد، كهنوج، منوجان، قلعه گنج، فارياب و رودبار جنوب احداث شده است.
مديركل راه و شهر سازي جنوب كرمان به خدمات 40 ساله نظام در بخش زيرساختي راه، مسكن و ساخت اماكن دولتي منطقه جنوب كرمان اشاره و تصريح كرد: هفت واحد بيمارستان،9 واحد سالن ورزشي، 2 هزار و 800 متر مربع ساختمان دولتي و احداث چهار هزار و 504 واحد مسكن مهر از مهم ترين دستاوردها و اقدامات نظام مقدس جمهوري اسلامي در چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب است.
ساردويي به فعاليت هاي اداره كل راه و شهرسازي در محور كوهستاني جيرفت به سه راهي بم اشاره كرد و گفت: در اين محور 90 ميليارد تومان هزينه شده و 70 ميليارد ديگر، براي تكميل نهايي اين طرح نياز است.
وي با بيان اينكه طول محور جيرفت به سه راهي بم 76 كيلومتر است، افزود: 25 كيلومتر اين مسير تكميل شده و 22 كيلومتر در حال ساخت و 48 كيلومتر هم نيازمند اعتبار براي آغاز بكار است.
مديركل راه و شهر سازي جنوب كرمان همچنين با بيان اينكه مسير جيرفت به بافت 110‌كيلومتر است، تصريح كرد: 15 كيلومتر اين طرح، تكميل شده و قطعه 12 كيلومتري با اعتبار 48 ميليارد تومان در حال ساخت است كه در مجموع 22 ميليارد در اين طرح هزينه شده اما براي تكميل اين طرح 320 ميليارد تومان اعتبار نياز است.
وي اظهار داشت: 98 درصد راه هاي روستايي كهنوج و 95 درصد راه هاي روستايي بخش اسماعيلي جيرفت تكميل شده و به طور ميانگين پيشرفت فيزيكي راه هاي روستايي در مناطق ديگر جنوب كرمان بين 56 تا 75 درصد است.
ساردويي به حضور اداره كل راه و شهر سازي جنوب كرمان در نمايشگاه دستاوردهاي انقلاب اسلامي اشاره و تصريح كرد: اين غرفه در بخش جنبي نمايشگاه استاني كتاب جنوب كرمان در محل حسينه شهدا در شهر جيرفت برپا شده كه در اين غرفه دستاوردهاي 40 ساله وزارت راه و شهر سازي در قالب كليپ،چاپ بروشور، تراكت و چاپ بنر و عكس به نمايش گذاشته شده است.
اداره كل راه و شهرسازي جنوب كرمان مستقل از مركز استان، هفت شهرستان جيرفت، عنبرآباد، رودبار، كهنوج، قلعه گنج، فارياب و منوجان را زير پوشش دارد.
7450/7429