قم- ايرنا- آيت الله جعفر سبحاني از مراجع تقليد گفت: مبارزه با فساد تنها بر عهده دولت نيست، بلكه روحانيون بايد با افزايش منبرهاي تعليمي و تبليغي در اصلاح جامعه نقش آفرين باشند.

به گزارش ايرنا، وي روز چهارشنبه در درس خارج اصول در مسجد اعظم، با اشاره به حديثي از امام صادق(ع) خطاب به روحانيون و مبلغان، افزود: درس بخوانيد تا نه تنها خودتان را نجات دهيد، بلكه مردم را نيز هدايت كنيد؛ فرق عالم و عابد در اين است كه عالم ديگران را نيز نجات مي دهد ولي عابد فقط خودش را.
آيت الله سبحاني اضافه كرد: جنايت، دزدي، خيانت و فساد در كشور زياد شده است، زيرا منبرهاي تعليمي و تبليغي كه شراب خوار را پاي منبر توبه مي داد، بي نماز را با نماز مي كرد و رباخوار را ترك مي داد، كم شده است.
وي با تاكيد بر اينكه منبرها بايد سازنده باشد، ادامه داد: اگر واقعا بتوانيم منبرها را تعليمي و تبليغي و عواطف مردم را تحريك كنيم فساد پايين مي آيد؛ دولت نبايد براي همه فساد مبارزه كند، روحاني و مبلغ هم مسئوليت دارد.
اين مرجع تقليد با اشاره به اينكه گاهي يك منبر جمعيتي را اصلاح مي كند، تاكيد كرد: اگر منبرها چنين باشد هم بار دولت سبك مي شود و هم جامعه بيشتر به راه مي آيد.
اين مرجع تقليد ادامه داد: مبلغان بايد ببينيد چقدر در مخاطب اثر گذاشته و در او تحول ايجاد كرده اند.
وي تصريح كرد: روحاني بايد براي خدا و اثرگذاري در مخاطب پايش را به منبر بگذارد؛ اگر اين دو شرط را داشته باشيم خداوند اجر 70 نبي را به ما مي دهد.
/2085/ 6133/