همدان- ايرنا- معاون توسعه ورزش قهرماني اداره كل ورزش و جوانان همدان گفت: باشگاه ها بايد از فعاليت ورزشكاران بدون بيمه ورزشي جلوگيري كنند و همه ملزم به رعايت اين قانون هستند. .

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا عباس قهرماني در كارگاه آموزشي موسسان و مديران باشگاه‌هاي خصوصي ورزشي استان همدان اظهار داشت: بيمه ورزشي اولويت فعاليت ورزشكاران در ميادين تمرين و مسابقه است و حضور ورزشكاران بدون بيمه ورزشي در باشگاه ها تخلف محسوب مي شود و هرگونه مسئوليت بر عهده مدير باشگاه است.
قهرماني بيان كرد: بيمه ورزشي در واقع تامين كننده هزينه هاي درماني ورزشكاران آسيب ديده است و كمك شاياني به آنها مي كند.
معاون اداره كل ورزش و جوانان همدان با تاكيد بر لزوم اخلاق مداري و ترويج سلامت در باشگاه هاي ورزشي گفت: همكاري با هيات هاي ورزشي رشته مرتبط بسيار حايز اهميت است و باشگاههاي خصوصي براي تمديد مجوز بايد تاييديه هياتي كه زير نظر آن قرار دارند را دريافت كنند.
وي با تاكيد بر لزوم رعايت قوانين بهداشتي، فرهنگي و آموزشي در باشگاه هاي ورزشي سطح استان همدان گفت: برگزاري كارگاه هاي آموزشي در راستاي آگاه سازي مديران پيرامون قوانين و مقررات جاري است.
قهرماني با بيان اينكه ورزش مي‌تواند بيشترين تاثير را در كاهش آسيب‌هاي اجتماعي و ارتقاي سلامت جامعه داشته باشد، گفت: توجه به ورزش و گسترش آن تاثير زيادي در كاهش معضلات اجتماعي دارد.
وي با اشاره به جايگاه ارزنده استان همدان در رشته هاي بدنسازي، آمادگي جسماني و پرورش اندام كشور افزود: بايد از اين ظرفيت براي ترويج ورزش همگاني و حوزه قهرماني بهره گرفت.
در اين نشست كارشناسان حوزه روانپزشكي، تغذيه و سرطان به انجام دوره هاي آموزشي پرداختند.
هم اكنون استان همدان داراي 300 باشگاه ورزشي است.
7520/2087